Volledige versie bekijken : Help!!



ajaxloverr
10 February 2008, 15:58
Hoi,
ik heb net een nieuwe pc samen gesteld maar heb te maken met een CPU probleem.
Als ik een doodsimpel spel speel dat zelfs een PII nog kan draaien, komt het MSI Dual-core center tevoorschijn zegt dat de CPU 72 graden is en sluit windows af.
Mijn CPU:Intel Core 2 Duo E4500 2,20GHz.
en de koeler is die Standaard van Intel, ook heb ik er nog 2 case-fan's bijzitten(Coolermaster en Tacens)
wat moet ik doen? betere cooler bestellen?

J.W.
10 February 2008, 16:11
Hoi,
ik heb net een nieuwe pc samen gesteld maar heb te maken met een CPU probleem.
Als ik een doodsimpel spel speel dat zelfs een PII nog kan draaien, komt het MSI Dual-core center tevoorschijn zegt dat de CPU 72 graden is en sluit windows af.


Hebt u de koelpasta op de juiste manier gebruikt?

ajaxloverr
10 February 2008, 16:23
zeker weten. :good:

J.W.
10 February 2008, 17:05
Werkt de ventilator van de cpu? Hoeveel toeren maakt deze?

ajaxloverr
10 February 2008, 17:18
Werkt de ventilator van de cpu? Hoeveel toeren maakt deze?tuurlijk(duhh:)) anders is het binnen een paar seconden gedaan:p
1950/1955 RPM

Spoorzoeker
11 February 2008, 09:21
Haal de kap van je pc en plaats er een tafelventilator voor die in de kast blaast.

Gebeurt het nu nog ?.

Kijk eens in je BIOS wat dara staat bij de temperatuurinstellingen.

Is hij soms overgeclockt ?

ajaxloverr
11 February 2008, 17:03
Is hij soms overgeclockt ?
nee, heb hem nog maar pas ik zou het ook nog niet aandurven nu.

ajaxloverr
11 February 2008, 17:49
Haal de kap van je pc en plaats er een tafelventilator voor die in de kast blaast.
Gebeurt het nu nog ?.
CPU is nu 34 graden, kon geen ventilator vinden dus heb de airco er maar tegen aan gezet :D:D

Spoorzoeker
12 February 2008, 09:55
Dus nu blijft de pc het gewoon doen ?

Dan is je pc in orde en is het duidelijk een warmteprobleem.

Kijk eens of er kabels of zo over je ventilator heenlopen die de luchtstroom belemmeren.

Je kunt ook ventilatoren kopen die je in zo'n pci slot zet en die voor extra koeling zorgen.


waar een airco al niet goed voor is ! :#

downagain
12 February 2008, 11:25
De PC sluit af omdat je CPU temp veel te hoog is. Je vertelt dat de PC niet overclockt is, dus heb je iets mis gedaan bij het installeren van de CPU koeler.

Mogelijke oorzaken:
- te weinig koelpasta gebruikt
- te veel koelpasta gebruikt
- koelpasta op verkeerde plaats(en) aangebracht (afh van CPU (verschillende cores) moet dit op andere manieren aangebracht worden)
- koeler niet goed vastgeklemd op de CPU

ajaxloverr
12 February 2008, 17:12
De PC sluit af omdat je CPU temp veel te hoog is. Je vertelt dat de PC niet overclockt is, dus heb je iets mis gedaan bij het installeren van de CPU koeler.

Mogelijke oorzaken:
- te weinig koelpasta gebruikt
- te veel koelpasta gebruikt
- koelpasta op verkeerde plaats(en) aangebracht (afh van CPU (verschillende cores) moet dit op andere manieren aangebracht worden)
- koeler niet goed vastgeklemd op de CPU
dude dit is geen van allen het geval,Cooler zit er prefect op(krijd ik er niet vanaf o.i.d) Pasta zat al op het koelblok dus :good: