Volledige versie bekijken : SB X-Fi XtremeMusic



Iced Dragon
13 February 2008, 14:35
Hei,

vorige week deze gekocht en geïnstalleerd, alleen gebeurt het dat ik mijn geluidsinstellingen/voorkeuren opnieuw moet instellen.

Kan ik dit ergens opslaan?

Iced Dragon
16 February 2008, 16:17
Nog een probleempje:

mijn geluid hapert regelmatig. Dit gebeurt vooral bij het openen van een programma, sluiten configuratiescherm, etc.

De reden waarom ik een externe geluidskaart heb gekocht is net om mijn cpu te ontlasten.

Onboard geluidskaart (Realtek) is uitgeschakeld in BIOS.
Drivers hiervan verwijderd.

Moeten er nog andere aanpassingen gebeuren? Ik kan toch aannemen dat de X-Fi processor automatisch ingeschakeld wordt bij installatie?

Iced Dragon
18 February 2008, 14:55
Wat ik ook raar vind is dat ik nergens geen afbeelding vind van de Xtrememusic zoals de mijne.
Software klopt en ik neem aan dat de Xtreme audio versie dit niet zou ondersteunen.

via configuratiescherm> geluiden en audioapparaten vind ik SB X-Fi Audio [EC00]. Ik neem aan dat dit niet per se wil zeggen dat dit geen Xtrememusic is? Ik had een bulk versie besteld en dit moest binnen komen, dus weekje op gewacht voor ik het kon afhalen. Op de envelop staat Xtrememusic vermeld maar hoe kan ik dit controleren?

Fakke_Berto
18 February 2008, 20:21
Misschien kan Everest je helpen?

peepmans
19 February 2008, 09:38
Hoi
Ik heb deze week ook de fx xtreme gekocht en heb nu al spijt.
indd de instellingen gaan telkens verloren en de instelling van de pictogrammen ook!'.Maar waar ik nog het meest van baal is dat je maar 1 input hebt
(buiten de spdif) en dat daar je line in en je koptelefoon in moeten terwijl je frontpanel in en outs helemaal niet meer werken en volgens mij kun je dat ook niet omkoppelen of wel????
Al met al geloof ik dat ie maar geruild moet worden of is er nog hoop?

peepmans:bow:

Iced Dragon
29 February 2008, 15:54
na wat surfen ben ik onder andere bij deze tips (http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=200281) uitgekomen.

Nu, helemaal onderaan lees je dat wanneer je HDD-LED voortdurend knippert je meer RAM moet bijplaatsen.
Het knipperen van de LED is idd. een feit (ik kan me niet herinneren dat dit voor de installatie van de SB-kaart ook zo was, maar ik denk het niet. Mijn onboard geluid leverde nooit problemen), maar het kan onmogelijk aan te weinig RAM liggen. Ik gebruik XP en heb 2GB RAM, waarvan ik slechts 33% gebruik.

Wisselbestandgrootte 14% gebruikt en Virtueel geheugen 21% gebruikt.

carl
2 March 2008, 22:03
Ik heb hier met mijn audigy 2 ZS notebook ook soms het vermoeden dat hij mijn cpu meer belastte dan de interne chipset. En over dat frontpaneel, weet je zeker dat je alles geod hebt aangesloten en ingesteld ? veel problemen kunnen zo verholpen worden.

Iced Dragon
9 March 2008, 15:36
moest mijn geluidskaart een slotje versteken om mijn grafische kaart te kunnen installeren en meteen maar eens het model van de geluidskaart nagetrokken:

model: sb0770

even googelen en het zou om een X-Fi XtremeGamer gaan

(exact dezelfde kaart als hier (http://tweakers.net/aanbod/advertentie/97272/creative-x-fi-xtreme-gamer.html)

Wat moet ik nu doen? Kaart houden of terug brengen? (ik heb ze ondertussen al meer dan een maand in mijn bezit)

Bulkprijs is bij die handelaar hetzelfde.
(de handelaar had ze moeten bestellen, kaart zat in een enveloppe van de groothandelaar met daarop een label met xtrememusic op, dus het is volgens mij niet de handelaar zijn schuld)

Als de kwaliteit hetzelfde zou zijn houd ik ze gewoon. Moest de Xtrememusic beter zijn voor muziek dan zou ik ze toch wel willen wisselen denk ik).

Graag raad.