Volledige versie bekijken : RAM geheugen



white diamond
13 February 2008, 19:08
ik heb nu deze config


windows vista home premium
Intel core 2 duo CPU E6850@ 3.00GHz
2.00GB RAM
GeForce 8800GT

Maar misschien zou ik wel naar4.00GB RAM gaan.
Nu is mijn vraag is het wel de moeite om dit te doen?Ga ik daar FPS mee winnen? gaat de performance van de pc veel omhoog gaan?
Of later ik het beter zo omdat ik er toch niet veel van zal merken?
PC wordt gebruikt voor high-end gamen.

GRTZ

Snakey
14 February 2008, 00:03
Om zonder problemen ten volle gebruik te kunnen maken van 4 GB RAM, dan moet je upgraden naar een 64 bits besturingssysteem. Let er dan wel goed bij op dat je eerst voor al uw andere hardware geschikte drivers vindt voor een 64 bits besturingssysteem.

De reden waarom een 32 bits besturingssysteem niet ten volle gebruik kan maken van je 4 GB RAM, is omdat uw cpu in 32 bits modus enkel 4 GB aan adressen kan alloceren (van 0x00000000 tot 0xFFFFFFFF). Naast uw gebruikelijke RAM geheugen worden er ook PCI-devices gealloceerd wat vaak 700 MB of meer in beslag neemt.

Wat je wel kan proberen is om PAE als bootparameter in te schakelen (de E6850 zou dit normaalgezien moeten ondersteunen), zo start je de cpu op in 36bits waardoor er nog wat extra adressen vrijkomen.

MaxxSimos
18 February 2008, 16:56
ik heb nu deze config


windows vista home premium
Intel core 2 duo CPU E6850@ 3.00GHz
2.00GB RAM
GeForce 8800GT

Maar misschien zou ik wel naar4.00GB RAM gaan.
Nu is mijn vraag is het wel de moeite om dit te doen?Ga ik daar FPS mee winnen? gaat de performance van de pc veel omhoog gaan?
Of later ik het beter zo omdat ik er toch niet veel van zal merken?
PC wordt gebruikt voor high-end gamen.

GRTZ Dit is mijn config
Q6600
Geforce 8800 GTX
4 GB DDR2 Ocz Vista

Ik Heb Vista en Xp,als ik games speel zoals crysis dan speel ik ze op XP veel hogere framerate dan op vista. Ik zeg: Gebruik Vista voor Internet en e-mail. En voor Loodzware games als Crysis Xp.

Stuntman Phil
31 March 2008, 16:40
Jup, maxxsimos heeft gelijk... ik heb op mijn laptop Vista en op mijn desktop XP staan. Vista vraagt veel van je pc, daarom kun je je best XP aanschaffen