Volledige versie bekijken : hele oude laptop



w2d
15 February 2008, 13:21
Hallo,

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsten dus doe ik het maar hier. Ik heb nog een oude laptop liggen met windows 98 en alleen een diskette station, geen usb poort of zo iets. Deze ligt nu al zo'n 4 jaar in de kast en er gebeurt niks mee. Heeft iemand nog ergens een leuk project of iets wat ik er mee kan doen. Het is niet erg als hij kapot moet of zo. Maar wel leuk als er iets nuttigs mee kan gebeuren, of iets niet nuttigs maar leuk.

Het is een laptop met kleurenscherm, diskette station, windows 98 en een pentium processor.

Al vast bedankt,

w2d

ajaxloverr
15 February 2008, 17:07
http://www.minatica.be/showthread.php?goto=newpost&t=51836 :D

compuchrisje
15 February 2008, 17:53
Haha Ajax, ik zou 't zelfde doen als ik jou was hoor... maar ik dacht dat de TS hier wel bedoelde: wat hij er zélf mee kan doen. Als hij hem weg wil geven, ga ik mee in de wachtlijst staan, vooral als het laptopje nog werkt.
Als ik jou was w2d, ging ik voor Ubuntu of een andere Linux-distro. Kan je ermee op het net? Dàt is alvast een begin. En als je nog diskettes HD formaat hebt, kan je ietwat grotere zipbestanden als één bestand wegschrijven op diverse diskettes, die je dan een volgnummer geeft. Wil je de win 98 behouden, zijn er natuurlijk ook mogelijkheden. Kleine spelletjes, je processor is nog goed genoeg om die aan te kunnen. Dewélke moet je even opzoeken natuurlijk.
Gooi nooit iets té snel weg, met wat zoek en oplapwerk kan je van het toestelletje mss een kleine backuplocatie maken?

w2d
15 February 2008, 18:48
Nee, ik ga hem natuurlijk niet weg geven. Maar ik bedoel meer toepassingen als digitaal fotolijstje of dat je hem op je pc kan aansluiten en daar op kunt lezen wat de temp van de processor etc. is. Het aller vetst zou ik een toepassing vinden dat ik hem kan gebruiken met mijn DJ apparatuur. Nogmaals ik wil hem ook best uit elkaar halen etc. Kleine spelletjes hoeft van mij niet zo, en een backup lokatie is de harde schijf te klein voor. En ja de laptop werkt nog gewoon als hij zou moeten doen. Ik wou er eerst is op gaan expirimenteren met linux, iemand een goede versie die ik ergens kan downloaden en op diskette kan zetten?

Ik heb een ander idee. Ik wil een bord met daar op wat lichten maken, en deze aansturen via de pc. Enig idee hoe dit moet, kan ik ergens een tutorial vinden of zo? De bedoeling zou zijn wat lichten, en dan een pc progje die ze automatisch aan en uit zou kunnen doen.

w2d
19 February 2008, 17:27
Geen ideeën?

De laptop heeft een parralel poort.

compuchrisje
19 February 2008, 23:10
Ik denk dat je dan best op één van die linuxforums iets gaat zoeken dat je niet meteen een iso-bestand moet binnenhalen. Wat ook mogelijk is, als het nog bestaat tenminste, een jazzdrive. Op die manier heeft iemand ooit terug een besturingssysteem op mijn 286XT gekregen (met een harde schijf van 400 megabyte! reusachtig!!)

ajaxloverr
20 February 2008, 20:37
OMG! Jazzdrive?! mag wel in een museum :D