Volledige versie bekijken : Pc problemen



trebor
15 February 2008, 14:16
Hallo,

Als ik mijn pc opstart krijg ik steeds foutmelding "onjuiste systeem datum controleer systeemdatum op uw computer".
als ik dan mijn systeem datum terug zet op vandaag kan ik datum wel terug zetten op 15 feb 2007,maar geeft dan aan alsof het vandaag donderdag is en het is vrijdag ,tijdzonz is "romance standaardtijd",tijdzone is (GMT +01:00 u) Brussel,Kopenhagen
Als ik mijn pc dan terug opstart krijg ik steeds die foutmelding en zeggen mijn scan programmas dat de virus updates meer dan 300 dagen verlopen zijn
Ik heb windows Xp Home op mijn pc staan

Trebor

trebor
15 February 2008, 14:36
Hallo,

Sorry maar had datum gezet naar 2007 ,nu veranderd naar 2008 en alles terug ok,hoe kan het dat datum veranderd was ??

Trebor

dannyma
15 February 2008, 14:37
defect cmos batterijtje kan hier de oorzaak van zijn omdat dit het geheugen bij houd van je bios instellingen ;) .
en nieuw batterijtje kan het heuveltje oplossen ;) .

Kokki
15 February 2008, 17:30
jep pc even opendoen en het kleine batterijtje zoeken. Meestal een CR2032.

compuchrisje
15 February 2008, 17:44
Wel opletten bij het hanteren van dat batterijtje, dat zit met een fijn klemmetje vastgeklemd. Zorg ervoor dat je dit niet verwringt. Soms is het al voldoende dat je het tabletje gewoon even schoonmaakt met een zachte doek (bv voor brillenglazen). Wasem door bv wisselende temp in de kamer, evt dampen van koken als je pc in de leefruimte staat..
Let ook op dat je geen andere onderdelen op je moederbord een knak geeft. Locatie van het batterijtje kan nogal eens wisselen, maar het is een "gewoon knopbatterijtje", iets groter dan in een polshorloge, of even groot als bv Ledlampjes aan je sleutelhanger.

corien
15 February 2008, 18:04
computeronderdelen zijn zeer gevoelig voor statische elektriciteit en kunnen heel snel defect raken bij aanraking. Alvorens je in de computer gaat rommelen, eerst even fysiek contact nemen met een radiator zodat deze je lichaam ontlaadt van statische elektriciteit

trebor
22 February 2008, 15:29
Bedankt batterij vervangen alles nu ok

Trebor

dannyma
22 February 2008, 15:49
Bedankt batterij vervangen alles nu ok

Trebor
graag gedaan en bedankt voor terug te antwoorden ;) .

case closed ;) .