Volledige versie bekijken : USB Stick



Keystroke
17 February 2008, 15:00
Na heel wat bestanden van mijn usb stick te verwijderen start hij niet meer op. De pc herkent wel dat er een usb stick aanwezig is. Kan het zijn dat ik per ongeluk een file verwijderd heb dat ervoor zorgt dat hij automatisch opstart? Of is hij gewoon stuk? Er staan nog enkele bestanden op die ik graag zou willen recupereren.

Het is een SanDisk Cruzer micro 1.0 GB (SDCZ6)

Alvast bedankt.

corien
17 February 2008, 19:31
Bron: Lorean/Corien
Oorzaak van uw probleem ligt vaak aan een beschadigde partitietabel,
en dit word veroorzaakt door de USB stick zomaar uit de pc te nemen zonder deze eerst te verwijderen via het icoontje "hardware veilig verwijderen"
Zolang je dit niet doet zal dit probleem blijven opduiken tot eendaags de stick niet meer word herkend in apparaatbeheer en je hem kunt weggooien

Keystroke
17 February 2008, 19:47
Dat kan inderdaad wel eens de oorzaak zijn, als ik vlug moet vertrekken verwijder ik hem niet altijd veilig. Zal in het vervolg wel iets voorzichtiger zijn...

Een nieuwe stick kopen dus...

Hier mag een slotje op

Mosquitos
17 February 2008, 20:12
Je kan dit eens proberen om uw data terug te krijgen...
http://www.minatica.be/showthread.php?t=51721

corien
17 February 2008, 21:08
Probeer eerst eens of het antwoord van Mosquitos succes heeft.

dannyma
17 February 2008, 21:56
zoals je het zegt zou het wel is kunnen zijn dat je heel klein bestandje dat bestemd was om het toestellletje op te starten zonder je het weet verwijdert hebt en krijg je dit probleem .
heb je al is geprobeerd om via hun website dit op je usb stick terug te activeren ?
kijk hier is : http://www.sandisk.com/Retail/DriverDownloads.aspx

Keystroke
18 February 2008, 14:50
@Mosquitos: via die programma's werkt het niet. ik kan mijn usb-stick niet selecteren omdat hij niet meer herkend wordt.

@dannyma: geen van de downloads kunnen mijn probleem oplossen.

Bedankt voor de reacties maar ik denk dat ik mijn data voorgoed kwijt ben. Geen groot probleem hoor, er stond niets levensnoodzakelijk op.

Obsessed
18 February 2008, 17:27
A) Is hij nog zichtbaar in de verkenner als "verwisselbare schijf"?
B) Wordt hij getoond in schijfbeheer?

Voor het geval A=neen en B=Ja, dan moet je waarschijnlijk een andere Driveletter toekennen via schijfbeheer.