Volledige versie bekijken : 2 antivirus programma's tesamen



ikbenben
13 June 2005, 20:57
Bij mijn pc die ik gekocht had zat gratis Panda Titanium Antivirus 2004 bij.Deze had ik dus geinstalleerd.Maar omdat dit een antivirus is van '04 heb ik deze onlangs vervangen door Norton Internet Security 2005.
Ik had dus eerst Panda verwijderd in het configuratiescherm om software te verwijderen.Na eens te kijken of het er nog stond bij Program Files en bij de software bleek het dus verwijderd te zijn.Ok,dus heb ik dan het Norton pakket geinstalleerd.
Wat blijkt nu,als ik kijk bij configuratiescherm bij windows beveiligingscentrum wordt er vermeld dat er 2 antivirus programma's aanwezig zijn en dat deze in conflict kunnen geraken met elkaar:wtf: .
Hoe komt dit terwijl ik Panda duidelijk verwijdert heb?Is er nog ergens anders waar ik deze moet verwijderen of zo?

Pleaze help me :help:

dikkeveertiger
13 June 2005, 20:59
Heb je de pc heropgestart na het verwijderen van Panda?????

ikbenben
13 June 2005, 21:00
Ik dacht van niet:verlegen:

jigs
13 June 2005, 21:02
laat is een reg cleaner draaien
mischien is het dan opgelost!

ikbenben
13 June 2005, 21:04
laat is een reg cleaner draaien
mischien is het dan opgelost!

En wat is dat juist?.....sorry ben nog een leek maar ik ben aan het leren:verlegen: ;)

jigs
13 June 2005, 21:07
En wat is dat juist?.....sorry ben nog een leek maar ik ben aan het leren:verlegen: ;)

bekijk dit onderwerp is een keer! http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=4065

ikbenben
13 June 2005, 21:44
Thx voor de tip ;) .

Ik heb reg.cleaner hiervoor dus gebruikt.Maar het probleem is er nog steeds,er worden nog altijd 2 antivirussen gedetecteerd in het windows beveiligingscentrum:close .
Nochtans is de panda software verwijdert.

Mak
13 June 2005, 23:07
Ga eens in je register en verwijder daar ook eens je panda.
Start
uitvoeren
regedit intypen
dan ctrl F
panda intikken
en al hetgeen je tegenkomt van panda verwijderen
Succes
P.S. verwijder geen verkeerde bestanden
(crash)

ikbenben
14 June 2005, 16:48
Ga eens in je register en verwijder daar ook eens je panda.
Start
uitvoeren
regedit intypen
dan ctrl F
panda intikken
en al hetgeen je tegenkomt van panda verwijderen
Succes
P.S. verwijder geen verkeerde bestanden
(crash)

Dit heb ik net gedaan en er stond nog 1 panda file in die ik heb kunnen verwijderen maar nog steeds hetzelfde probleem.
Maar eigenlijk kan dit dan toch geen kwaad dat er 2 anti virus programma's opstaan.Enkel Norton is geactiveerd maar in het beveiligingscentrum zegt men enkel dat er 2 aanwezig zijn.

@spykiller

Ik kan daar niets in doen in het beveiligingscentrum ivm antivirus:cry:

jurgenv
14 June 2005, 16:50
ik dacht dat je meerdere antivirusscanners mocht hebben op je pc maar ze mogen niet alletwee tesamen scannen en dus ook niet tesamen in real-time beveiliging staan ;)

nielsvandesype
14 June 2005, 17:26
@ pcfreakske : Je uitleg klopt gedeeltelijk maar je moet daar toch mee oppassen want als ze elkaars update bestanden als virussen gaan zien. In principe is het mogelijk.


Als je bij Panda wil dat alles vlekkeloos verloopt moet je panda installeren en/of verwijderen in veilige modus. Dan heb je geen problemen. Ik gebruik nl zelf panda. Kijk eens bij je services: bij uitvoeren services.msc in typen op ok drukken en stop daar alle services die met panda te maken hebben. Dit doe je door op de service te dubbelklikken en dan voor deze service stoppen kiezen. Heb je met regcleaner alle bestanden van panda verwijdert ook de reservekopiëen?

trebel
14 June 2005, 17:48
in hhd c onder program files zit altijd nog een achtergebleven map met soms een andere naam van het bedrijf zelf

ikbenben
14 June 2005, 17:49
@ pcfreakske : Je uitleg klopt gedeeltelijk maar je moet daar toch mee oppassen want als ze elkaars update bestanden als virussen gaan zien. In principe is het mogelijk.


Als je bij Panda wil dat alles vlekkeloos verloopt moet je panda installeren en/of verwijderen in veilige modus. Dan heb je geen problemen. Ik gebruik nl zelf panda. Kijk eens bij je services: bij uitvoeren services.msc in typen op ok drukken en stop daar alle services die met panda te maken hebben. Dit doe je door op de service te dubbelklikken en dan voor deze service stoppen kiezen. Heb je met regcleaner alle bestanden van panda verwijdert ook de reservekopiëen?

In principe staat er niets meer op van panda dus zichzelf updaten kan het al niet doen.

In services staat er ook niets meer van panda.
Ik heb reg.cleaner laten lopen en gebruikt zoals in het filmpje staat bij "het stappenplan",dus eigenlijk de volledige register opgekuist.Ik heb zelfs nog 2 andere register cleaner programma's laten lopen met nog steeds hetzelfde resultaat.

@spykiller

Ik heb het volledige stappenplan gedaan (grotendeels zitten de meeste programma's toch in Hitmanpro) maar enkel de Hijackthis niet.Zijn er geen risico's verbonden aan Hijackthis te gebruiken?

jurgenv
14 June 2005, 17:52
jij moet met hijakthis alleen een logje maken en posten in het foru hijackthis ;)

hoe maak ik een logje? (http://users.telenet.be/jurgen1/hijackthis.htm)

ikbenben
14 June 2005, 17:55
We zullen dit dan maar eens doen hé;)

ikbenben
14 June 2005, 19:14
Dus in principe kan het geen kwaad meer dat er nog steeds 2 antivirussen gedecteerd staan in mijn windows beveiligingscentrum?
Ik heb ondertussen al het volledige stappenplan doorlopen : reg.cleaner,antspam,antivirus,hijackthis,hitmanpro .

jurgenv
14 June 2005, 19:19
je hebt ze dus niet alletwee tesamen in real time beveiliging?(dus panda EN norton staan dus niet tesamen geactiveerd in de systemtray, rechts vanonderen naast je klok;))

ikbenben
14 June 2005, 19:21
je hebt ze dus niet alletwee tesamen in real time beveiliging?(dus panda EN norton staan dus niet tesamen geactiveerd in de systemtray, rechts vanonderen naast je klok;))

Nee,enkel Norton staat daar.
Panda is zelfs volledig verwijdert (uitgenomen dan dat het nog steeds gedetecteerd wordt in w. beveiligingscentrum)

jurgenv
14 June 2005, 19:22
na het verwijderen van panda de pc herstart?

ikbenben
14 June 2005, 19:26
na het verwijderen van panda de pc herstart?

Nee,dat was ik vergeten.Ik had het verwijdert en dan gewoon Norton geinstalleerd.
Maar toch zijn alle sporen van panda voor de rest verwijdert.

jurgenv
14 June 2005, 21:31
en dat heb je dus niet gedaan en daarom heb je hebt panda weer verwijderd en beveiligingcentrum zegt nu:er zijn twee antivirusscanners actief terwijl dit niet zo is dus: start==>configuratiescherm==>beveiligingscentrum==>virusbeveiliging==>aanbevelingen==> vink aan: ik gebruik een antivirusprogramma dat ik zelf gebruik ;)

peppie
14 June 2005, 22:22
maak in msconfig een van de startprogrammas niet actief bij het opstarten, dan moet hij wel werken

ikbenben
14 June 2005, 22:26
@spykiller

Deze map staat er niet : §NtServicePack-UninstallKB
Maar er staan wel een 20-tal met §NtUninstallKB met getallen 87.....,88.....,89......achter.Dus deze mogen weg?

@pcfreakske

start==>configuratiescherm==>beveiligingscentrum==>virusbeveiliging==>aanbevelingen==> vink aan: ik gebruik een antivirusprogramma dat ik zelf gebruik

Dit had ik voordien al eens aangevinkt en dit is nadien verdwenen.Ik kan niks meer aanvinken daar :crazy:.

jurgenv
14 June 2005, 22:28
anders eens zo doen: ealletwee de antivirussen verwijderen tot dat ie zegt dat er geen beveiliging is, dan eens 1 antivirus installeren ;)

ikbenben
14 June 2005, 22:32
anders eens zo doen: ealletwee de antivirussen verwijderen tot dat ie zegt dat er geen beveiliging is, dan eens 1 antivirus installeren ;)

Panda is dus al verwijdert.Norton had ik ook eens verwijdert maar dan zegt hij nog steeds dat panda erop staat.
Dat is juist het rare.Er is dus niets meer van panda aanwezig maar toch zegt het beveiligingscentrum van wel???

jurgenv
14 June 2005, 22:35
start==>uitvoeren==>services.msc==>kijk of dat alle services van pande zijn gestopt en uitgeschakeld

of anders eens in veilige modus gaan en alle restjes verwijderen

ikbenben
15 June 2005, 15:15
start==>uitvoeren==>services.msc==>kijk of dat alle services van pande zijn gestopt en uitgeschakeld

of anders eens in veilige modus gaan en alle restjes verwijderen

Dat had ik ook al gedaan.Nergens vind ik nog een spoor van panda....enkel in het beveiligingscentrum.
Als ik bij start=>uitvoeren panda intik en laat zoeken vind hij niks meer,hetzelfde met titanium.

jurgenv
15 June 2005, 15:21
en zegt het beveiliingscentrum nog altijd dat je twee antivirussen hebt staan?

ikbenben
15 June 2005, 18:17
Yep :close .

Quote van beveiligingscentrum :

Windows heeft meer dan 1 antivirusprgramma op deze computer gevonden en momenteel is tenminste 1 programma bijgewerkt waarin viruscontrole is ingeschakeld.

jurgenv
15 June 2005, 18:20
terwijl er niks van antivirus meer opstaat? das raar
ok, start==>configuratiescherm==>beveiligingscentrum==>in de linkerkolom op 'meldingen van beveiligingscentrum instellen' klikken en vink daar antivirus uit, herstart je pc en installeer 1 antivirus

ikbenben
15 June 2005, 18:38
Jawel,norton staat er nog op maar panda niet meer.

Ik zal het eens proberen.