Volledige versie bekijken : Malware protectie



PeterN
22 February 2008, 14:38
Ik heb ook eens een vraagje :D

Mijn pc dient om op te werken, niet om te beveiligen, en bevat geen levensbedreigende info;) Maar tegenwoordig kan men zonder beveiliging wel geteld 1 minuut genieten zonder problemen.

Reeds geruime tijd had ik als virusscanner AVG free, als malware protectie adaware met de realtime beveiliging adwatch, en als firewall enkel de hardware firewall van de router. Zelfs de software firewall van XP stond af daar dit enkel vertraagd. Lichte pakketjes die prima hun werk deden zodat ik jaren lang geen probleem heb gehad.

Maar onlangs ben ik overgeschakeld naar Vista 64 bit. Nu blijkt het niet zo evident om programma's te vinden die hierop werken. Het statement 'Vista ready' slaat immers meestal op de 32 bit versie en niet de 64 bit versie.

Als virusscanner kan ik AVG free verder gebruiken. Deze werkt op 64 bit. Daar ik nooit een software firewall had, is er daar ook geen probleem. Bitdefender die standaard in Vista zit heb ik al uitgeschakeld daar hij mij teveel naar mijn goesting begint wanneer ik niet wil.

Maar voor malware protectie vind ik niet direct iets goed. Adaware beweert bijna een jaar om met de 64 bit versie uit te komen, maar is er nog steeds niet. A² wat toch ook een goede scanner is heeft ook nog geen alternatief. Grisoft (van AVG)heeft wel iets, maar na wat testen ben ik er niet echt gerust in.

Ik zoek dus een goede malware protectie die, en dat is voor mij heel belangrijk, real time werkt. Dwz die residentieel draaid en onmiddelijk meld als er iets gaande is (zoals adwatch van adaware). Men kan immers beter voorkomen dan genezen;)
Wie heeft suggesties die hieraan voldoen?

Bedankt ;)

corien
22 February 2008, 18:03
Super Antispyware 3.2 gebruik ik
Er is een free versie, maar omdat ik kies voor realtime beveiliging heb ik de pro uitvoering
En dat is een betaalversie.
Maar ik zweer erbij. Aan te bevelen lijkt me

WaarBenIk?
22 February 2008, 20:22
Spybot is wel erg goed en volgens hun website werkt het met Vista.
http://www.safer-networking.org/nl/mirrors/index.html

DJ Inpossible
22 February 2008, 23:35
Inderdaad, Spyware Search & Destroy bevalt erg goed en draait ook op Vista, tenminste wel op 32 bit, maar denk ook wel op 64 bits.

Silverwing
28 February 2008, 20:31
Ik heb spywareterminator van crawler inc reeds op verschillende pc's draaien,freeware en goed.Weet niet of het ook voor de 64 bit gaat en vind dit ook niet direct terug op de site.
http://www.spywareterminator.com/