Volledige versie bekijken : Juridische hulp :)



ajaxloverr
24 February 2008, 14:48
Hoi,
ik heb een beetje juridisch advies nodig.
ik heb bij salland-automatisering een nieuw mobo besteld.
alles ingebouwd aangesloten maar werkt niet, lees mijn verhaal hieronder:
MSI Moederbord veilig ingebouwd, zet voeding eraan en sluit alle connectors aan. steek de stekker in het stopcontact en verder gebeurt er niets(wil niet booten). ik denk zelf dat het de moederbordpower-connector is. omdat ik als ik er aan ga morrelen, alle ventilatoren gaan draaien maar hij nog steeds niet boot.

Raar probleem, ligt niet aan de onderdelen want die zitten nu allemaal in een ander gelijkwaardig systeem

Toen kreeg ik een e-mail van Salland nadat ik hem onder RMA had teruggestuurd:

Geachte heer/mevrouw,


Wij hebben een product getest dat u onlangs ter RMA heeft aangeboden. Uit onze tests is gebleken dat het product niet defect is. Omwille van die reden zijn er testkosten in rekening gebracht. Deze bedragen € 15,- Wanneer het product verstuurd moet worden komen daar nog €9,49 verzendkosten bovenop.
Dit bedrag kunt u overmaken op onze rekening, onder vermelding van het RMA nummer.


Mocht u nog suggesties hebben om het product op een andere manier te testen, dan horen wij dat graag. Mocht het product vervolgens wel defect blijken dan worden de testkosten uiteraard weer geschrapt.


Raar dus.
Nu heeft mijn vader nadat ik de hoop had opgegeven ook nog wat liggen stoeien met dat mobo maar, vergat dat de stekker al in het stopcontact zat maar nog niet aan het moederbord toen zag je een flits en er gebeurde niets meer. Nu zegt Salland dus dat mijn mobo uitstekend werkt? :wtf:
en wil mij €25,- armer maken? Mag dit ondanks dat dit binnen de garantie periode is?

corien
24 February 2008, 15:35
Wat je had kunnen doen was een second opinion bij een onafhankelijke expert.
Gezien je vader het mobo naar de eeuwige jachtvelden heeft gestuurd, kun je nu niet meer aantonen of het mobo wel of niet goed is geweest.
Het lijkt me dat Salland zich beroept op bepalingen uit het koopcontract en de garantiebepalingen.
Lees die eens goed door, staat er niets over vermeldt dat aan het testen kosten zijn verbonden, stuur Salland dan een brief en pin ze vast op de garantie periode.
Betaal niet klakkeloos want als consument heb je meer rechten dan je misschien weet.
Een beetje dreigen dat je juridisch advies hebt ingewonnen wil ook wel eens helpen en dan loopt het met een sisser af.