Volledige versie bekijken : .dat-bestand



Koshke
26 February 2008, 21:11
ik krijg af en toe een email met als bijlage een ".dat" bestand dat ik niet kan openen. Ik werk met windows SP 2., de persoon van wie ik die mails ontvang werkt met Mac.os. Nu schrijft die persoon mij dat ik gratis neo-office kan downloaden en zo het bestand wel kan openen. Is dat wel zo ??? Hij gaf mij deze link :
http://www.neooffice.org/neojava/nl/download.php
ik zou daar zelfs mee kunnen werken ????

Hanrez
26 February 2008, 21:58
probeer eens met een dos opdracht
ga naar c:\windows - dir.*dat - edit - en kijk of u het dat bestand kunt openen

het zal natuurlijk ook gaan met open office - zoals u vriend zegt.
maar als het lukt via bovenstaande hoeft u niets te downloaden.

compuchrisje
26 February 2008, 22:49
Dat-bestanden kunnen normaal gezien open met notepad, maar het is wel vreemd dat die alleen als bijlage meekomt. Zit er niks anders in die mail? Open je die in Outlook of Outlook Express? Staan er emoticons bij? Dan is het dat-bestand de opsomming van die tekentjes. De tekst in het dat-bestand zal niet echt te ontcijferen zijn, code.

J.W.
27 February 2008, 00:21
ik krijg af en toe een email met als bijlage een ".dat" bestand dat ik niet kan openen. Ik werk met windows SP 2., de persoon van wie ik die mails ontvang werkt met Mac.os. Nu schrijft die persoon mij dat ik gratis neo-office kan downloaden en zo het bestand wel kan openen. Is dat wel zo ??? Hij gaf mij deze link :
http://www.neooffice.org/neojava/nl/download.php
ik zou daar zelfs mee kunnen werken ????

Neooffice is niet geschikt voor Windows, enkel voor Mac OS X 10.3 of nieuwer.
Misschien kunt u OpenOffice gebruiken.

Koshke
27 February 2008, 01:23
Met windows ... kan ik het niet openen en met notepad wel, maar zoals je schrijft Chrisje, alleen een hoop tekentjes terwijl het een soort van dia presentatie moet zijn. Ga nu eens kijken via OpenOffice maar moet dit eerst downloaden.

Koshke
27 February 2008, 01:58
Intussen heb ik het bestand kunnen openen. Heb de bijlage, het .dat-bestand gedownload en dan via microsoft office powerpoint kunnen zien.
Dank jullie wel hoor. Wie zoekt die vind.