Volledige versie bekijken : meer geheugen



robin1974
26 February 2008, 21:56
ik heb 2x 512 als geheugen maar kzou graag nog 1gb van geheugen bijsteken kan ik nog 2x 512 bijplaatsen?

Obsessed
26 February 2008, 22:08
Tenzij je 4 geheugenbanken hebt op je moederbord zou ik eerder 2 x 1024Mb aanraden.

corien
28 February 2008, 16:40
Bij de info van je moederbord kun je meestal ook lezen tot welk maxium je het geheugen kunt uitbreiden.

Goed om te weten:

BRON: Windowsmark

Naast de vaste schijf is ook het beschikbare werkgeheugen bepalend voor de systeemprestaties. Juist omdat de huidige pc's over een royaal werkgeheugen van 1 GB of meer beschikken, worden allerlei nieuwe bureauaccessoires volgehangen met toeters en bellen, die enerzijds heel aardig zijn, maar ook een zware aanslag doen op het werkgeheugen.

Zo zijn er screensavers en andere bureaubladaccessoires, zoals extra klokken, weerberichten etc. die van uw ruime resources snoepen, wat allemaal ten koste gaat van de prestaties van uw machine. Het is daarom verstandig om te controleren welke programma's actief zijn en hoeveel geheugen die in beslag nemen. Uitschakelen of kiezen voor een ander (eenvoudiger) programma kan een wereld van verschil betekenen.

Het RAM-geheugen heeft evenwel zijn grens. Zodra Windows werkgeheugen tekort komt, neemt het zijn toevlucht tot het wisselbestand. Dit is een gereserveerd stuk geheugen op de vaste schijf, dat dienst doet als werkgeheugen. Mede om die reden is het verstandig de vaste schijf schoon te houden en overbodige bestanden te verwijderen.

robin1974
2 March 2008, 11:35
ik heb 4 geheugenbanken maar hoe kan ik zien welke soort ik moet nemen

sykke
2 March 2008, 15:54
@ Robin1974,denk dat je hierover nog een topic hebt lopen

http://www.minatica.be/showthread.php?t=51902

3raGnicS_
2 March 2008, 17:30
idd , daar zeg je alles wat er hier word geantwoord ..

"iemand vertelde me dat het beter me 2 latjes van 512mb te vervangen door 2 van 1gb,is dat zo"

vincent007
9 March 2008, 17:58
je kan die 2 van 512 gewoon laten steken en daarnaast nnog 2 van 512 of 2 van 1 gig bijsteken...

corien
9 March 2008, 23:16
Hou rekening met het maximale geheugen zie mijn info boven

PS: kijk eens wat voor processor je hebt, want je kan er wel 2 GB RAM in rammen maar heb je een 1 Ghz cpu bijvoorbeeld dan heeft het weinig zin