Volledige versie bekijken : draadloos internet



cocaboy
26 February 2008, 22:16
goeiedag
ik heb een desktop ( staat op de 1ste verdiepeing) en een laptop.ik gebruik een Wireless router D-LINK DI 524UP,
ik gebruik men laptop op 2 plaatsen binnenshuis en op 1 plaats buiten
plaats 1 : living zo'n 12 m van de router
plaats 2 : keuke zo'n 7 m van de router
plaats buiten : terras zo'n 8 m van de router
maar zo'n 10 à 15 x per avond kreeg ik de melding " internet verbroken" en zo'n 10 à 20 seconden nadien een 2de berichtje " internet verbonden" deze onderbrekingen zijn heel vervelend !!!
ik denk nu de oplossing gevonden te hebben : Devolo dLAN 200AV, een netwerk via het stopcontact, heeft iemand daar ondervinding mee ??,
dank bij voorbaat
eric

PeterN
27 February 2008, 10:16
Waarschijnlijk is uw signaal te zwak. De omgeving (veel beton met betonijzer) speelt ook een rol. Een andere oplossing is een zwaarder antennetje plaatsen op je router, maar wonderen doet het ook niet.
Met Ethernet via stopcontact kan je het internet wel verdelen, maar zit je wel niet meer draadloos. Je zal dus telkens een kabeltje moetn insteken vanaf het stopcontact tot aan de laptop. Meer info kan je hier al vinden : http://www.minatica.be/showthread.php?t=43780

cocaboy
27 February 2008, 23:42
bedankt Peter, sorry ik vergat het te vermelden, ik kocht zo al een antenne, maar eigelijk zonder resultaat. Ja dat is natuurlijk het nadeel, dat je wwer moet verbonden zijn met een kabel. Ik keek al op die site, maar hoop eigenlijk dat er iemand reageert die er evaring met heeft of die nogal dura aankoop de moeite waard is

groetjes
eric