Volledige versie bekijken : Vraagje i v m nieuwe grafische kaart.



maarten1
1 March 2008, 00:49
Ik ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart.En ik weet niet exacte welke grafische kaart het beste kan functioneren op mijn PC
Nu mijn pc is de volgende:

Fujitsu siemens scaleo M
AMD athlon XP2400+
kloksnelheid 2.00 Ghz
RAM 512MB

Voorlopige grafische kaart
GEforce MX 440 SE with AGP8X
Waarschijnlijk een van de slechtste kaarten aangezien geen enkel nieuw spel hierop werkt!

Nu ik hoop dat iemand mij kan verder helpen en alvast bedankt voor de moeite.

Greetz maarten

jerrythealien
1 March 2008, 11:14
met twee dingen zal je rekening moeten houden

1 je hebt AGP 8x, das al enkele jaren vervangen door PCI-x dus als je veel geld in een nieuwe kaart stopt zal die niet over te brengen zijn in een nieuw systeem, dus ik zou het goedkoop houden.

2 je moet weten wat voor voeding er in je pc zit (hoeveel watt, vooral op je 12V lijnen, want die ga je gebruiken), dat staat op je voeding geschreven als je je kast openmaakt. Gman heeft een topic over het verbruik van je systeem, kijk die na, dan kan je zien hoever je kan gaan.

Kijk eens op de sites van computerwinkels en zoek naar agp kaartjes, ik weet niet wat voor games je wil spelen laat dat hier ook eens weten. Ook het budget dat je ervoor over hebt is leuk om weten.
Je hebt nu een geforce 4 en de geforce 9 serie is net uit...een nieuwe kaart zal je sowieso niet teleurstellen.

maarten1
1 March 2008, 11:55
Nou eigenlijk zijn er maar enkele games die ik echt wel wil spelen.
Het laaste nieuwe is LOST the game.
Daarnaast wou ik heroes of might & magic 5 graag spelen en the battle for middle earth 2.
Mijn kostrpijs is een kleine 100€ maar ik zoek de kaart te verkrijgen via een stockverkoop of via ebay.

Heb de voeding eens opgeschreven,Hier is alles wat erop staat aangeizen ik niet echt weet welke spanning jij nodig had.

Model DPS-250GB-4A
Input:200-240V wisselspanning 4A
47Hz-63hz
Output +12V 13A max -12V 0.5A
Max power +5V 25A max +5VSB 2A
250W +3.3v 20A -5V 0.3A
The cobine power on +3.3V & 5V total 150Wmax
The cobine power on +3.3V & 5V & 12The cobine power on total 232.5W max
12V en -5V cobine current can't exceed 0.8A

Dat is alles wat eropstaat.Ik hoop dat jij mij verder kan helpen.

carl
2 March 2008, 22:08
Met die voeding ga je echt moeten opletten. Ik draai hier op een 300W voeding met 20A op de 12V amper een X1600pro. Ik zou je dan ook de X1600pro AGP aanraden. Is op dit moment the best bang for it's buck. Kost zo ene 120 eur. Hij is wel niet zo krachtig, zeker neit, maar v oor meer gaan lijkt me in jouw geval vrij zinloos.