Volledige versie bekijken : gebruikersaccount



dagini
3 March 2008, 11:29
kan ik de account van adminstrator vervangen door mijn naam??
ik ben de enige gebruiker van de pc
wie kan mij helpen??
alvast dand

marco
3 March 2008, 12:49
Hallo dagini,
Als je naar configuratiescherm gaat en daar neem je "gebruikersaccounts"en daar neem je "een account wijzigen" en dan "naam wijzigen" en het zou moeten lukkken.
Veel succes

jellabi
3 March 2008, 12:52
gewoon een beetje rondsnuffelen in deze computer - configuratiescherms - gebruikers o.i.d.. Daar kun je de naam van de administrator vast wel veranderen. Een andere oplossing is start - rechtermuisknop 'deze computer' - beheren - en dan een beetje rondsnuffelen bij gebruikers, dubbelklik op de naam die je wilt veranderen et voila. (ik weet niet precies waar het zit, ik zit nu op school en heb dus maar beperkte rechten, dit is zo ff uit mijn hoofd)

dagini
3 March 2008, 15:13
Sorry maar via confg gebruikersaccount kan ik wel gebruikersaccount aanmaken maar de acc adminnstrator kan ik niet wijzigen in mijn naam

gabriel
3 March 2008, 16:37
antwoord is simpel = niet mogelijk .........

Milo
3 March 2008, 17:36
Het admin account is een account die zich in veilige mogelijkheid manifesteerd :)
Start een in Veilige modus op .... je zal zien : 2 users , zijnde jij en de Admin staan :)

filiep
5 March 2008, 13:51
met dit progje lukt dat TuneUp Utilities
vraag me wel ni hoe,
ne maat van mij heeft da gedaan

dagini
8 March 2008, 12:42
hoi filip wil je dat ens aan uw maat vragen??

ghost
8 March 2008, 21:49
Start =>configuratiescherm=>systeembeheer=>lokaal beveiligingsbeleid klik daar op , klik dan op het plusteken juist langs lokaal beleid en klik op beveiligingsopties . Rechts ziet je dan (normaal vanboven) administrator
klik daar met uw rechtermuisknop erop en dan op eigenschappen en daar kunt je een naam kiezen naar keuze en klik dan op toepassen en op ok .

dagini
10 March 2008, 18:41
Sorry Ghost maar in systeembeheer vind ik geen lokaal beveiligingbeleid ???

ghost
10 March 2008, 18:58
Sorry Ghost maar in systeembeheer vind ik geen lokaal beveiligingbeleid ???

:damn:Welke windows heb je dan?

serna
10 March 2008, 19:44
Ben je zeker dat je in systeembeheer zit? Lokaal beveiligingsbeleid staat er wel hoor en ook computerbeheer. Daar kan je ook eens in kijken en dan naar lokale bebruikers gaan.Rechtsklik hierop en kan je van alles kiezen. Maar ik zou voor alle zekerheid toch eerst een account aanmaken met alle rechten.

ghost
10 March 2008, 19:58
Ben je zeker dat je in systeembeheer zit? Lokaal beveiligingsbeleid staat er wel hoor en ook computerbeheer. Daar kan je ook eens in kijken en dan naar lokale bebruikers gaan.Rechtsklik hierop en kan je van alles kiezen. Maar ik zou voor alle zekerheid toch eerst een account aanmaken met alle rechten.

Ja maar als hij de home versie heeft zal het niet gaan alleen bij de pro gaat dat.

corien
10 March 2008, 23:41
Volgens mij kan het zowel in pro als home

Met het commando secpol.msc kun je de naam van het Administrator accounts veranderen.

Home Edition Start > Uitvoeren: control userpasswords2 > OK
Kies het Administrator account > Eigenschappen > wijzig de naam > OK.

gabriel
11 March 2008, 18:46
in xp home gaat dit niet ..... trouwens het heeft geen zin om de admin naam te veranderen ...... xp maakt automatisch een nieuwe en nog iets indien je de naam veranderd kom dan niet klagen omdat je geen updates meer krijgt .... de amdin account dient onderandere ook voor de updates en word ook gebruikt als machine acount waarmee je allerhande verbindingen maakt , dus beter afblijven , maar ik kan niemand beletten om toch de poging te wagen