Volledige versie bekijken : dual boot



dagini
3 March 2008, 12:47
Ik heb een pc waar vroeger 2 beturingsysteemen op stonden waar nu nog allen Xp pro opstaat maar bij het opstarten staan er nog steeds 2
na enkele sec start hij gewoon xp op maar hoe kan ik bij het opstarten deze optie aanpassen ??

Obsessed
3 March 2008, 13:23
Voor zover ik weet kan je het opstarten configureren bij:
-"System properties" --> "Advanced" --> Settings onder "Startup and Recovery"

Zo nodig kan je via daar zelfs, via "Edit" uw Boot.ini manueel aanpassen door de gegevens van het verwijderde "OS" weg te halen.
Als je eventueel de tekst in uw boot.ini hier post, dan kan iemand u waarschijnlijk wel zeggen welke lijnen te verwijderen (ikzelf weet dat het via daar mogelijk is, maar heb het zelf nog niet gedaan).

dagini
3 March 2008, 13:29
Graag wat meer uitleg hoe men dit doet !!
zie dit via msconfig in bootini wel staan maar vind niet hoe ik dit kan verwijderen

Obsessed
3 March 2008, 15:31
Graag wat meer uitleg hoe men dit doet !!
zie dit via msconfig in bootini wel staan maar vind niet hoe ik dit kan verwijderen
Niet via MsConfig, maar zoals ik hierboven al heb aangehaald:
-Klik met de rechter muisknop op "My Computer" --> "Properties" --> "Advanced" --> Settings onder "Startup and Recovery"

Zo nodig kan je via daar zelfs, via "Edit" uw Boot.ini manueel aanpassen door de gegevens van het verwijderde "OS" weg te halen.
Als je eventueel de tekst in uw boot.ini hier post (copy-paste), dan kan iemand u waarschijnlijk wel zeggen welke lijnen te verwijderen (ikzelf weet dat het via daar mogelijk is, maar heb het zelf nog niet gedaan).