Volledige versie bekijken : pc vindt het draadloos netwerk niet meer



Baileysker
3 March 2008, 14:08
vanmorgen pc recovery uitgevoerd, het gaat om het HP Pavilion f150.be.
ATM-netwerkcontroller kan ik nog niet installeren wegens gebrek aan drivers, zal ik dus nadien op het net opzoeken. Of heb ik dit nodig om op het net te geraken?

USB stick voor draadloos internet is geïnstalleerd, maar krijg steeds de melding dat er geen draadloos netwerk aanwezig is. Maar dat is er wel, (andere pc kerkent het wel)moet ik ergens bepaalde instellingen aanpassen?

Router en usb stick zijn van SMC.

PeterN
3 March 2008, 15:03
De ATM-netwerkcontroller drivers heb je nodig om via 'kabel' op het netwerk aan te sluiten. Als de draadloze stick juist is geïnstalleerd moet dit niet.

De melding 'geen draadloos netwerk aanwezig' zal waarschijnlijk met beveiliging te maken hebben. Een rescan doen met de bijgeleverde software van de stick en in je pc dezelfde beveiliging zetten als de router. Zorg dat de router uw mac adres van de stick heeft als je deze beveiliging hebt opstaan en dat op je pc je de juiste wep of wpa versleuteling zet.

Baileysker
3 March 2008, 15:28
blijft het mac adres hetzelfde, of veranderd dit na formatteren?
Heb nog nooit problemen gehad om dit in orde te krijgen, maar nu schijnt het maar niet te lukken.
Dezelfde beveiliging als in de router, denk dat dit ook in orde zou moeten zijn, zal nog es controleren.

PeterN
3 March 2008, 17:23
Iedere hardware met netwerkaansluiting heeft een uniek mac adres. Sluit je dus dezelfde stick aan zal het mac adres niet veranderen. Gebruik je een andere stick, of gebruikte je voorheen de bekabelde netwerkaansluiting van de pc en nu een stick, dan is het wel anders.
Eventueel eerst testen met geen beveiliging. Stel ook de SSID naam in de router in op iets en zet de setting dat deze wordt uitgezonden. Dat maakt het al een stuk makkelijker om uw draadloos netwerk te zien bij een scan;)

Baileysker
3 March 2008, 17:57
tis opgelost, en twas iets heel stom van mezelf.
Was er service pack 2 vergeten te installeren.:shy:

Toch bedankt voor de hulp.