Volledige versie bekijken : Wie zingt voor ons op het Songfestival?



compuchrisje
4 March 2008, 18:54
Pronostieken maken is iets dat voor Belgen én het Songfestival nooit afloopt zoals de Belgen het zouden willen. De tijden van Louis Neefs en Liliane St.Pierre zijn lang vervlogen dagdromen. Ook de standaarden zijn flink veranderd, vooral sinds ABBA de muziekwereld omdraaide. Steeds moest het beter, harder, extravaganter (denk aan Wild Dances van Oekraïne, wat me trouwens best beviel ook nog! :lol:).

Gazet Van Antwerpen laat zijn leden ook stemmen, maar véél zal het niet opbrengen.
Van de 5 gegadigden die overblijven uit de preselecties heb ik al drie favorieten. Als ik daaruit moet kiezen, krijg ik het lastiger: Brahim, Sandrine of Nelson, het wordt dubben en luisteren, blijven luisteren vooral.

Daarom zou ik hier voor de leden van ons forum ook een poll willen starten, zodat jullie ook eens je mening kunnen vertellen.

Wie moet volgens jullie ons landje vertegenwoordigen?
Vink je keuze aan, klik op stem en geef wat commentaar bij je keuze.

Hier zijn de links naar de Youtube filmpjes:

1. Brahim (http://www.youtube.com/v/8vmW6UmZNAM)
2. Ishtar (http://www.youtube.com/v/YYmyMO_dE_4)
3. Nelson (http://www.youtube.com/v/JIjYMPLUF1o)
4. Paranoiacs (http://www.youtube.com/v/mMEC9zjA6e8)
5. Sandrine (http://www.youtube.com/v/E0tCtMdgDdA)

Baloeke
4 March 2008, 21:54
Men zegt hier in koor Nr1

coopman
5 March 2008, 14:08
ik zou liever niemand sturen

Koshke
5 March 2008, 14:21
I shout it out :clap: Paranoiacs
van de rest val ik in slaap of ben ik al beu gehoord.
Eigenlijk ben ik niet zo'n rock 'n roll type, maar ik hou wel van deze ruwe bolsters (met hun blanke pit). Er moet ook energie inzitten, de adrenaline moet kunnen stromen....

Ik hield destijds ook van Ruslana met Wild Dance.

En Chrisje, als ik uit jouw selectie moet kiezen, wordt het Sandrine, maar de rest kan mij echt niet bekoren hoor. :sleep:

Sarana
5 March 2008, 20:16
Voor Eurosong is het belangrijk dat het lied een ritme heeft dat meteen blijft hangen en dat de totale act op het podium af is.
De Paranoiacs voldoen daaraan en Ishtar krijgt het publiek ook goed op gang met hun vrolijk nummer.
Nelson heeft wel een mooie stem maar het genre dat hij brengt doet het niet op Eurosong. Hij zit te passief achter de piano.
Ik schrok wel van Brahim zijn zangkwaliteiten, waw, die is echt goed bezig. Maar de totale act is dan weer niet opvallend of speciaal genoeg. Hetzelfde geldt voor Sandrine.

Dus mijn keuze, wat betreft beste kanshebber voor Eurosong: Paranoiacs.

compuchrisje
5 March 2008, 20:23
Tja mijn top 3 is ook iets dat een persoonlijk aanvoelen is, zo ben ik niet aangesproken door het 'lawaai' bij de Paranoiacs, maar ook niet door het gejodel van Ishta. Nelson zou je net zo goed een kloon van R. Kelly kunnen noemen, zijn nummertje klinkt gewoon ok, maar niet als mogelijke winnaar ginder. Sandrine geeft me terug het Diana Ross-gevoel, dus ook in feite flash-back en niks nieuws. Zelfs bij Brahim herken ik ritmes uit het verleden (Barry White en consoorten). Echt inventief lijken wij Belgen niet echt te zijn.

Phil O'Sophe
5 March 2008, 21:56
Gelijk wat er gebracht wordt, er zit altijd iets van 'déja entendu' in;
op een Songfestival gaat men niet altijd af op de zangkwaliteiten van de
deelnemers, zonder dan nog te spreken van "bevriende landen";
als we enige kans hebben om een "ereplaats" te halen, is het volgens mij
het nummer van Ishtar; het is luchtig, vrolijk, 'taal' speelt geen rol, een alle-
gaartje van vertoning en heeft een "klank" die aandoet alsof het uit de streek
komt waar het optreden plaats heeft.
Ik denk niet dat we met de andere kandidaten enige kans maken, zelfs onafgezien van hun zangkwaliteiten en/of het gehalte van hun nummer.
Maar het blijft altijd pronostieken ...

Efzeske
8 March 2008, 09:44
't Songfestival is niet meer wat het geweest is. Nu ben ik van mening dat alles en iedereen een beetje met z'n tijd moet meegaan, maar om nu lordi te laten winnen met hardrock halleluja vind ik er een beetje over :eek:
Het is ook al veel gebleken dat politieke vriendschap tussen verschillende landen zijn weerslag kent op de punten die gegeven worden.
Ik kijk er dus al lang niet meer naar, hoewel het vroeger steevast een gezellige avond voor de buis was.
Tegenwoordig moet je opvallen om iets te bereiken (en dat is met véél dingen zo) en dat vind ik een beetje erg.
Maar als we dan toch iemand moeten sturen, doe dan de paranoiacs maar!
Ik ben nu eenmaal een rockmodelleke ;)

fryum
8 March 2008, 12:10
't Songfestival is niet meer wat het geweest is. Nu ben ik van mening dat alles en iedereen een beetje met z'n tijd moet meegaan, maar om nu lordi te laten winnen met hardrock halleluja vind ik er een beetje over :eek:
Het is ook al veel gebleken dat politieke vriendschap tussen verschillende landen zijn weerslag kent op de punten die gegeven worden.
Ik kijk er dus al lang niet meer naar, hoewel het vroeger steevast een gezellige avond voor de buis was.
Tegenwoordig moet je opvallen om iets te bereiken (en dat is met véél dingen zo) en dat vind ik een beetje erg.
Maar als we dan toch iemand moeten sturen, doe dan de paranoiacs maar!
Ik ben nu eenmaal een rockmodelleke ;)
Hiermee kan ik alleen maar akkoord gaan en deze opnie bijtreden !
Ook ik kijk al lang niet meer, het interesseert me geen zier meer en ik vind het jammer van ons belastingsgeld !

nojs
8 March 2008, 14:30
Brahim FTW!

Integratie all over the place!

Baloeke
10 March 2008, 14:53
De punten zijn geteld, en Ishar zal ons land vertegenwoordigen in Servië (Belgrado) op 20 mei. De groep zal eerst de halve finale moeten doorstaan.

PS Stemmen is dus niet meer mogelijk

compuchrisje
10 March 2008, 18:12
Deze keer heb ik het hele programma uitgekeken. En ook beter opgelet.
Brahim is een knappe kerel, dààr lijkt iedereen het over eens te zijn. Als hij zich had geplaatst, lagen er alvast een bende trouwlustigen onder het podium hihi. Maar hij wéét het te goed! Als zanger deed hij het goed in mijn ogen, als persoon nop, een té groot ego.
Toen kwamen de Paranoiacs, 'k denk da'k de zin van Koshke begrijp (blanke pit met harde bolster), vooral toen ik die éne daar met zijn teddybeer zag staan. Maar ik vind niks muzikaals in hun act, "lawaai" is het enige dat ik er van kan maken, soms moest je echt zoeken naar een ritme. Show verkopen kùnnen ze wel, mét de nodige gadgets natuurlijk.
Nelson, tja, leuk kereltje, softie, lieverdje en nog meer van die dingen. Het nummer past bij zijn uiterlijk (ik ken hem nog uit de reeks 16+, waar hij ook zo'n personage vertolkt). Het blijft een R.Kelly remake, wel een leuke.
Sandrine, de Diana Ross uit Sint Niklaas, of de jonge Tina Turner in opkomst? Wie zal het zeggen? Haar nummer klonk goed, oogde goed, had ritme, had soul, had àlles. Spijtig want zij kon ginder wat laten zien.
Ishtar, ondanks de frisse look, het klassieke en perfect gespeeld muzikaal deel, blijf ik het een verloren gelopen jodelnummertje noemen, of zoals in het programma gezegd werd: een disney liedje. Strafste vind ik nog dat geen enkele Belg uit eender welk landsdeel één jota begrijpt van wat ze daar staat te hikken. Sorry, voor mij is dit een naïef gevalletje, waarvan ze héél zeker zijn dat ze niet zal winnen. Of ze zouden ginder gratis gsm's moeten uitdelen, net zoals ze doen voor de oostblokkers die deelnemen.

Phil O'Sophe
10 March 2008, 19:15
Het laatste woord zal in mei gezegd worden.
Wie leeft zal horen (en zien) ;)

2B's
10 March 2008, 19:31
Is het België dat deelneemt aan het songfestival? Brahim, klinkt echt Vlaams... Nelson lijkt me ook niet echte Vlaamse origine en Sandrine evenmin... het onverstaanbare gebrabbel van Ishtar doet me denken aan alles behalve Belgiê. Chinees begint een wereldtaal te worden, misschien hadden ze die er ook nog moeten bij halen... Dus voor mij valt de keuze, hoewel de muziek me niet echt bevalt, op de parananoiacs. En denk nu niet dat wij echt meegekozen hebben hé, ik blijf maar niet begrijpen waarom ze bij ons daar nog hun geld in steken, Belgium with the Joker... 2 points. En wedden dat onze idioten uit de jurie, als Nederland meedoet tenminste, weer dikke punten zullen geven aan onze Zuiderburen. En wedden dat we er net, zoals iedere keer trouwens, geen terug zullen krijgen?! Ik kijk al jaren niet meer naar die zooi, gelukkig hebben we DVD of zelfs nog de bioscoop.

fryum
10 March 2008, 19:42
Sandrine, ..., of de jonge Tina Turner in opkomst? Wie zal het zeggen?
Ik, als grote fan van "tanta Tina" sta niet toe dat er ook maar enige vergelijking gemaakt wordt ! :angry:

(:D graptjen hoor ! ;))

compuchrisje
11 March 2008, 00:13
'Tante' Tina is een boegbeeld idd, net als ooit Diana Ross was, en ervoor ook anderen in mannelijke uitvoering. Toen Barbara Dex werd uitgezonden, stuurden ze een gouden stem op, maar ze verknoeiden de uitstraling door de tent die ze ervoor hadden gemaakt. Ik heb altijd het gekke gevoel dat ze voor België altijd wel iets moeten verknoeien.
In muziek is het altijd een kwestie van smaak, Philo huppelt vrolijk als hij Ishtar hoort, vanwege het speelse deuntje. Maar van Belgische eigenheid kan je hier niet meer spreken. De Paranoiacs zongen trouwens ook niet in één van de landstalen en dàt deden enkele groteren vroeger wel. (Louis Neefs, Liliane, en in een heel ver verleden Anneke Soetaert)
En toch zullen we die dag supporteren voor 'ons product', en kwaad ogen naar wie geen punten geeft. Maar daarom hoeven we het liedje niet mooi te vinden.
Sandrine gaat het maken in dat wereldje, hopelijk raakt ze uit de verstikkende banden van ons systeem om dat op haar échte niveau te doen. Je zou nog raar kunnen staan kijken Fryum, als je te horen krijgt wat dat kind nog in haar mars heeft.