Volledige versie bekijken : programmas delen in vist



wimpie99
4 March 2008, 19:57
hallo

hoe kan ik het beste progammas delen onder gebruikers ' admin - gast '
ik heb een win vista systeem met een office erop
nu wou ik kunnen werken in office onder de gast en deelde het ganse officepakket
ton ik vb in word een bestandje wou opslaan ging het vb in documenten , maar als ik san zelf een mapje maak en er its wil in opslaan gaat dit niet
geeft melding 'alleen-lezen'
vervolgens heb ik bij office alles verandert naar volledige toelating voor gast
doch tzelfde probleem
waaraan ligt dat

groeten

corien
4 March 2008, 23:25
hoeveel accounts zitten er op, welke daarvan hebben er admin rechten ,onder welke account zijn de wijzigingen toegebracht? onder welke accounts krijg je bij openen bestand nu een melding.

wimpie99
5 March 2008, 18:29
hallo

er zittzn twee account op (administratos en gast) admin heeft admin rechten , gast niet
ik heb ze op beide account laten delen , doordat het niet lukte als ik enkel in admin delen zette
de melding krijg ik als ik onder -gast- in een eigen gemaakt mapje iets wil opslaan .

daaren boven had ik nog een vraagje ,
de gast -account , iedere keer ik een bewerking uitvoer , eender wat is het nu opslaan of veranderen in de software , krijg ik een melding van - wil je doorgaan - , dit zou niet mogen , het is wel degelijk de bedoeling dat de mensen die op gast werken enkel kunnen werken met programma's , geen instellingen veranderen
kan ik dat veranderen , of is dit typisch vista ( mss een andere account met enkel gebruikersrechten )

anyway , thanks

corien
5 March 2008, 21:22
Lees deze info eens KLIK HIER (http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/help/94331d67-0f0e-478a-99f0-114e8451d06b1043.mspx#E5C)