Volledige versie bekijken : Draadloos TV kijken op PC



hv66
5 March 2008, 19:57
Hoi, onlangs heb ik me een Media center PC aangeschaft met ingebouwde TV-tuner. Aan de achterkant van de PC heb ik een aansluiting voor kabel-TV/antenne. (een gewone cinch-aansluiting, als ik mij niet vergis) Momenteel heb ik een splitter geplaatst op de uitgang van de kabel-TV, en een kabel van 10 meter getrokken naar mijn PC. Zo kan ik perfect TV kijken op de PC. Maar mijn PC staat een meter of 7 - 8 van mijn TV, en de kabel is moeilijk weg te werken. Bestaat er een mogelijk om het kabel-TV signaal draadloos te ontvangen op mijn PC? Dus een toestel dat je kan aansluiten op de antenne/kabel-TV, dat het signaal draadloos zowel naar de TV als naar mijn PC verstuurd? Alvast bedankt voor de hulp.. Mvrgr Hans

corien
5 March 2008, 23:21
Dit is zeker mogelijk, maar je zult er dan wel rekening mee moeten houden dat je de juiste WiFi apparatuur aanschaft. Bij een te lage snelheid kan er namelijk kwaliteitsverlies optreden, zeker wanneer de afstand tussen de tv en de pc te groot is. Het is aan te raden WiFi apparatuur te gebruiken met een snelheid van minimaal 54 Mbp/s (voor de geïnteresseerden: het gaat dan om het 802.11g protocol i.p.v. het a of b protocol). Vanwege deze technische beperkingen is het een stuk makkelijker en goedkoper om een normale kabel te gebruiken. De kabel van het Windows Media Center is lang genoeg om pc en tv te verbinden wanneer ze vlakbij elkaar staan, bij een PCzapper krijgt u zelfs een kabel van 15 of 25 meter.

Jule
9 March 2008, 10:48
Perfect mogelijk. Voor 50 euro (in den Aldi was het slechts 35 €) heeft u een apparaatje ter beschikking die het signaal verstuurd. U sluit het ontvangertje aan op de FM-kaart van uw pc. Het apparaatje is speciaal voor het verzenden van het signaal van de coaxkabel gemaakt. U heeft dus niks van bandbreedte problemen te vrezen. Toch niet op deze korte afstand. Er is slechts één ontvangertje mee geleverd. (Met deze van den Aldi. :D) U zal dus uw tv rechtstreeks met kabel dienen aan te sluiten.