Volledige versie bekijken : Multi functional printer voorstel?



Kpt Gibson
6 March 2008, 20:55
Weet iemand een goede Multifunctional printer (scanner/printer) die ook goed fotos afdrukt.
Liefst GEEN HP want sins mijn 5 maand oude Hp Photosmart C4180 niet meer werkt ( zie: http://www.minatica.be/showthread.php?t=51925 )

Ik ben nu intensief op zoek naar een nieuwe printer :frown: die HP had nochtans uitstekende prestaties.

fryum
6 March 2008, 21:14
Sinds jaar en dag al zeer tevreden over Canon.
Bekijk eens hun MP reeks ?

Baloeke
6 March 2008, 21:27
Ik ben in het bezit van een Epson DX3800. Deze is denkelijk niet meer verkrijgbaar. Ben er zeer tevreden van. Bekijk maar eens naar hun aanbod (http://www.epson.nl/internetLive/dctm/content/NL/nl_NL/products/NLD_all_in_one_listing_NL.inter.jsp?product_type=a ll_in_one_products)

Kpt Gibson
6 March 2008, 21:47
Ik ben in het bezit van een Epson DX3800. Deze is denkelijk niet meer verkrijgbaar. Ben er zeer tevreden van. Bekijk maar eens naar hun aanbod (http://www.epson.nl/internetLive/dctm/content/NL/nl_NL/products/NLD_all_in_one_listing_NL.inter.jsp?product_type=a ll_in_one_products)

Epson verbruikt nogal veel inkt heb ik gehoord. Klopt dit volgens jou?

Baloeke
7 March 2008, 14:27
Epson verbruikt nogal veel inkt heb ik gehoord. Klopt dit volgens jou?
Eigenlijk niet ;)
De inkt die ik gebruik zijn de orginele van Epson en zijn als ze vol zijn 8ml. Ik heb zwart (T0611); blauw (T0612); cyan (T0613) en geel (T0614). Ze zijn wel kleiner als die van HP, wat ik vroeger had. Maar ik kan toch redelijk veel uitprinten. Grote voordeel, in de aparte kleuren, is dat bv een kleur leeg is deze makkelijk vervangen is, wat ik vroeger bij HP niet had, een kleur leeg en moest een volledig andere patroon steken. De prijs van de inkt betaal ik net geen €10, per patroon.Tegenwoordig zijn er ook multipacks te koop, hierdoor zijn ze nog iets goedkoper.
Hopelijk heb je aan deze info voldoende Kpt Gisbon ;)

corien
7 March 2008, 19:57
Er is vijf jaar geleden gedonder geweest met de consumentenbond en Epson
en dat verhaal spookt nog steeds rond in het land van de printers

vrijdag 18 juli 2003
Bron: consumentenbond
Vorige week werd door de Consumentenbond nog iedereen afgeraden (http://www.tweakers.net/nieuws/27822?highlight=consumentenbond) een Epson-printer aan te schaffen, nu wordt deze waarschuwing echter alweer ingetrokken, zo is te lezen op de site van de Consumentenbond. Het intrekken van het negatieve advies is naar aanleiding van een 'goed gesprek' wat de Consumentenbond heeft gehad met Epson. In dat gesprek zou Epson met goede onderbouwing zijn gekomen voor het feit dat er inkt achterblijft in de cartridge als gevolg van een chip die het printen blokkeert zodra er een bepaalde hoeveelheid afdrukken zijn gemaakt. Eerder deze week had Epson al in een advertentie in landelijke dagbladen de beschuldigingen van de Consumentenbond afgewimpeld als onkunde. In de betreffende advertenties werd gesteld dat de consument niet voor de achtergebleven inkt betaalde.

De reden voor het achterlaten van inkt in de cartridge is gelegen in de techniek die Epson voor het printen gebruikt. Deze piëzo-techniek vereist dat er een constante inkttoevoer is naar de printkop. Wanneer er geen inkt in de printkop aanwezig is zou deze kapot gaan, zo stelt Epson. Volgens Epson wordt de gewraakte chip die aanwezig is op de cartridge, en volgens de Consumentenbond zou worden ingezet voor het blokkeren van het printen, alleen gebruikt voor het bijhouden van de hoeveelheid inkt in de cartridge. De software op de computer van de gebruiker zou bepalen wanneer het printen wordt geblokkeerd.


De Consumentenbond raadt consumenten niet langer af inkjetprinters van Epson te kopen. De gewraakte restinkt blijft niet te kwader trouw achter. Een negatief koopadvies is daarom niet op zijn plaats. De Consumentenbond betreurt het feit dat door het eerder gestelde negatief koopadvies een verkeerd beeld over Epson in de markt is ontstaan en dat Epson daardoor schade heeft geleden. Dat is de uitkomst van een goed gesprek dat de Consumentenbond en Epson deze week hebben gevoerd.Epson zal overigens geen schadeclaim indienen tegen de Consumentenbond, al zegt het wel schade te hebben opgelopen. Binnenkort zal de printerfabrikant een campagne starten om het imago op te krikken, volgens een bericht op

Baloeke
7 March 2008, 21:10
...Wanneer er geen inkt in de printkop aanwezig is zou deze kapot gaan, zo stelt Epson. Volgens Epson wordt de gewraakte chip die aanwezig is op de cartridge, en volgens de Consumentenbond zou worden ingezet voor het blokkeren van het printen, alleen gebruikt voor het bijhouden van de hoeveelheid inkt in de cartridge...

Bedankt corien voor deze aanvulling.
Hierop wil ik nog kan melden. Het enige nadeel bij mijn printer is, als één cartridge volledig leeg is, bv geel, is het onmogelijk om in het zwart een afdruk te maken.