Volledige versie bekijken : Foto's van apparaat overdragen naar PC



Phil O'Sophe
7 March 2008, 22:38
Moest deze vraag hier niet horen, kan die eventueel naar het topic
Windows geplaatst worden.

Eerder, wanneer ik foto's van de camera overdroeg naar de pc (via een usb-
kabel) kreeg ik een venster te zien met meerdere keuzes, "Wat wil je dat
Windows doet? --- diamontage maken, --- naar een map kopiëren, --- geen
actie ondernemen.
Sedert een aantal dagen komt dat venster er niet meer en moet ik die foto's
vanaf DCIM (in Mijn Documenten) zelf naar een map kopiëren.
Hoe is dat te herstellen?

Met dank voor elke reactie.

corien
8 March 2008, 05:45
Waarschijnlijk is de ’Autoplay’-functie (Automatisch afspelen) per ongeluk uitgezet.
Kies je na het plaatsen van een schijf bij de vraag ’Wat wilt u dat Windows doet’ voor ’Geen actie ondernemen’ en vink je
’De geselecteerde actie altijd uitvoeren’ aan, dan zal Windows geen kik meer geven als er een soortgelijke schijf in de computer wordt geduwd.
De automatische afspeelfunctie is gelukkig wel te herstellen. Kies in het startmenu voor ’Deze computer’. Er wordt nu een scherm geopend met een overzicht van alle harde schijven, cd- en dvd-spelers en -branders. Klik met de rechtermuisknop op de cd- of dvd-drive in kwestie en kies voor ’Eigenschappen’.
Ga nu naar het tabblad ’Automatisch afspelen’. Het is nu mogelijk om per bestandssoort aan te geven wat er moet gebeuren. Vink bij alle bestands- typen ’Vraag mij elke keer welke actie ik wil uitvoeren’ aan en klik op ’Toepassen’.
Herstart de computer en plaats een schijfje. Wie het hulpprogramma ’Tweak UI’ gebruikt, moet bovendien bij ’My Computer’ onder het kopje ’Autoplay’ bij de optie ’Types’ de functie ’Enable autoplay for cd- and dvd-drives’ aanvinken.