Volledige versie bekijken : geheugen bijsteken



fredje3
9 March 2008, 17:14
hallo,
ik zit momenteel met 256 mb ram geheugen
en ik zou graag wat bijsteken maar weet niet goed naar wat ik moet uikijken
(zou op kapaza of ebay iets zoeken )
ik weet dat het sdram is maar voor de rest ???? ddr of ddr2 en hoeveel mhz
hier heb ik een uittrekseltje van "siw" :

memory :

Property Value
Memory Summary
Location System board or motherboard
Maximum Capacity 2048 MBytes
Memory Slots 2
Error Correction None
Use System memory
Maximum Memory Module Size 2048 MBytes


Device Locator Slot 1
Manufacturer SpecTek Incorporated
Serial Number 632E0200
Capacity 256 MBytes
Memory Type SDRAM DDR
Speed PC2700 (166 MHz)
Data Width 64 bits
Voltage SSTL 2.5V
Error Correction None
Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs
Manufacturing Date 2003, Week 42
EPP SPD Support No

Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed

moederbord:


Property Value

Model KM266-8235

Chipset Vendor VIA Technologies Inc
Chipset Model VT8375 ProSavageDDR PM266/KM266 CPU to PCI Bridge
South Bridge VT8235 PCI to ISA Bridge
SMBus VIA Technologies Inc VT8235 PCI to ISA Bridge @5000h

CPU AMD Athlon XP
Cpu Socket Socket A
Processor Upgrade ZIF Socket
Max CPU Speed 2100 MHz

System Slots 4 PCI, 1 AGP

Memory Summary
Location System board or motherboard
Maximum Capacity 2048 MBytes
Memory Slots 2
Error Correction None
Use System memory
Maximum Memory Module Size 2048 MBytes

Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed

vincent007
9 March 2008, 17:51
Je hebt sd-ram latjes nodig van pc2700 (166mhz)
er bestaat trouwens volgens mij van vorm maar 1 soort sd ram latje maar natuurlijk wel met verschillende snelheden.

fredje3
11 March 2008, 17:39
ewel bij mij staat er SD RAM DDR
t'is dat dat mij doet twijfelen
en als ik het goed heb zijn dit 2 verschillende soorten latjes ... klopt dat ?
of is een "DDR" latje automatisch een sd ram latje?

ps nog iets als ik zoek op sd ram pc2700, dan kom ik er heel veel tegen met 333mhz

sykke
11 March 2008, 17:54
Hier kan je alles eens rustig lezen over geheugen:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/562830

g_man
11 March 2008, 18:58
De benamingen zijn idd niet altijd duidelijk...ook DDR is SD-RAM...
Jij hebt dus DDR1 geheugen nodig... momenteel heb je PC2700 . Je kan hetzelfde bijkopen of beter nog PC3200...gebruik je ze beiden, zal die PC3200 aan een lagere snelheid werken.

fredje3
12 March 2008, 18:56
De benamingen zijn idd niet altijd duidelijk...ook DDR is SD-RAM...
Jij hebt dus DDR1 geheugen nodig... momenteel heb je PC2700 . Je kan hetzelfde bijkopen of beter nog PC3200...gebruik je ze beiden, zal die PC3200 aan een lagere snelheid werken.

en als ik nu bijvoorbeeld 2 latjes van pc3200(dat is dan 400Mhz zeker)
van 1gb erin steek dan zal ie op 3200 draaien of op 2700 ?
en waar zou je kunnen terugvinden hoeveel m'n moederbord aankan of heeft dat er niks mee te maken ?

want latjes van pc 2700 zijn wel duurder dan 3200

sykke
12 March 2008, 19:03
ja dat valt te bezien of je moederbord dit ondersteunt

je kan eens kijken met everest of winaudit of een ander progje zodat je ziet wat er allemaal in je pc steekt

Stuntman Phil
31 March 2008, 23:34
Ik raad je aan om niet aan te kopen via een online service,, laat staan 2de hands. Een vriend van mijn pa heeft ooit een videokaart via Kapaza gekocht voor 200 €, hij kreeg het bij zijn thuis aan en bleek dat het niet werkte. Hij heeft zijn geld nooit teruggezien. Maarja, je doen wat je wilt ;):p

g_man
1 April 2008, 15:58
Ik raad je aan om niet aan te kopen via een online service,, laat staan 2de hands. Een vriend van mijn pa heeft ooit een videokaart via Kapaza gekocht voor 200 €, hij kreeg het bij zijn thuis aan en bleek dat het niet werkte. Hij heeft zijn geld nooit teruggezien. Maarja, je doen wat je wilt ;):p

Dikke truuuuuuuut...:p ik koop al jaren online en ja zelf 2dehands PC materiaal...nog nooit iets aan de hand gehad, maar je moet uitkijken via waar je koopt, dat wel.;)

fredje3
6 April 2008, 15:12
wel ik heb er nu gevonden en gekocht via kapaza, hetbleek een winkel te zijn die nieuwe en tweedehands materiaal verkocht
ik vraag me enkel af , via "siw" vind hij ze alle 2 ( 2x 512mb)
en op ccleaner bovenaan staat er 512 mb ram ?
dus er zit 1 gig in, die "siw" ook herkent en ccleaner vind er maar 512 mb
wie zou er het betrouwbaarst zijn ?
of bestaat er iets in windows xp (of in je bios) waar je in kan kijken hoeveel ram je pc heeft of vind

g_man
8 April 2008, 20:35
1) tijdens de POST (zwart scherm met witte letters in de beginfase van het opstarten komt te staan hoeveel RAM in je PC aanwezig is. (tenzij dit uit staat in je BIOS maar meestal niet) Dit is tevens een snelle geheugentest.

2) Als je via configuratiescherm > systeem ...dan zie je daar ook staan (beneden onder 'computer') hoeveel RAM er in je PC steekt.

fredje3
20 April 2008, 20:46
hmm, bij systeem in configscherm vind hij maar 480 Mb en op "siw" vind hij ze alle twee terug , ps ook heb ik nog altijd de melding van "virtueel geheugen" te kort , ik dacht met ram geheugen bij te steken dat dit over zou zijn , blijkbaar niet dus

http://img178.imageshack.us/img178/6406/naamloosuq2.th.png (http://img178.imageshack.us/my.php?image=naamloosuq2.png)

g_man
21 April 2008, 07:08
hmm, bij systeem in configscherm vind hij maar 480 Mb en op "siw" vind hij ze alle twee terug , ps ook heb ik nog altijd de melding van "virtueel geheugen" te kort , ik dacht met ram geheugen bij te steken dat dit over zou zijn , blijkbaar niet dus
Dwz dat je ergens een beetje 'gedeeld' geheugen hebt...
Viruteel geheugen te kort, kan je ook aanpassen... via configuratiescherm > systeem > geavanceerd > performance (heb hier een engelstalige XP ;) ) > instellingen > geavanceerd > onderaan virtueel geheugen. Zorg dat min op 1,5 keer je RAM staat en max op 3 keer je ram.