Volledige versie bekijken : Problemen met draadloze verbinding



Bosnimf
10 March 2008, 11:05
Goeiemorgen,
Ik heb een vervelend probleempje en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik zit op kot en had nooit problemen met het draadloze netwerk. Dit is sinds een week echter veranderd, en alles liep veel trager. Hierdoor is er weer iemand naar komen kijken, maar er is niets aan veranderd.
Sindsdien kan ik niet meer op het draadloze internet, maar mijn 2 kotgenoten wel.
Thuis kan ik zonder problemen op het draadloze internet, dus volgens mij ligt het niet aan mijn laptop.
Ik heb niet veel verstand van computers, maar wil dit graag oplossen. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen en wat ik zou moeten doen om dit probleem te verhelpen??
Bedankt!!

Baloeke
10 March 2008, 15:58
Deel jij met je kotgenoten de internetverbinding? Of hebben jullie allemaal apart en (draadloze) aansluiting?
Is de (draadloze) verbinding met een router? Over welke provider gaat het op je kot?
Welk abonnement gebruik jij? Heb je soms niet te veel afgehaald, waardoor je op smalband bent terechtgekomen? Welk besturingssysteem gebuikt je?

compuchrisje
10 March 2008, 18:19
Voor een draadloos netwerk moet je wel ingelogd zijn erop. Als het thuis zonder problemen gaat, zal je laptop daarop ingesteld zijn. Waarschijnlijk moet je op je kot opnieuw die wachtwoord procedure uitvoeren, je slaat best de gegevens van beide verbindingen apart op, zodat je kan switchen.
HoƩ je dat kan doen, zou'k zelf moeten uitproberen, maar mss kan onze chef je hierbij wel helpen.