Volledige versie bekijken : computer valt uit



boek73
10 March 2008, 17:40
Hallo,

Ik heb zo'n tweetal jaar een medion computer van den aldi intel core 2 CPU 6400 2.13Ghz en 1022 Ram geheugen werkend op de 32-bits home versie van vista . Daarop staat ook spyware sweeper en bitdefender security . Niks geeft een virus of een spyware of een fout in de logboeken aan . Doch mijn computer loopt voortdurend vast zonder enig aanleiding . Het enige dat ik kan doen is herstarten met de aan en uit knop . Ook in veilige modus gebeurt dit .
Aan wat zou dat kunnen liggen ? Het is wel zeer ambetant . Thx voor wie daat een oplossing voor weet :wall:

serna
10 March 2008, 19:19
Is de temperatuur niet te hoog? Koelvinnen van de processor eens uitblazen en kijken of de ventilators proper zijn.

jerrythealien
10 March 2008, 19:23
Laat memtest eens lopen...

Obsessed
10 March 2008, 21:15
Eerst en vooral het stof zoveel mogelijk verwijderen (uitblazen / zoals Serna hierboven al zei), en dan vooral tussen de vinnen van de processorcooler. Daarna de pc eens geopend opstarten, en kijken of alle coolers deftig draaien (processor, voeding, grafische kaart en eventueel northbridgecooler op het moederbord zelf).

Vergeet niet: Medion geeft 3 jaar garantie , en aangezien die van u nog maar een tweetal jaren oud is ;).

corien
10 March 2008, 21:35
Temperatuur zou een optie kunnen zijn;
Plaats eens een Hijacklogje hoe dat moet KLIK HIER (http://www.minatica.be/showthread.php?t=39088)

Baloeke
11 March 2008, 19:31
Na 2 jaar kan er wat stof in je kast komen. Kastje eens openmaken, eens kijken of er veel stof aan je koeler, processor, ... zit. Indien dit het geval is deze verwijderen met een spuitbus met hoge druk (http://www.boekensoft.com/index.php?p=toebehoren&action=detail&id=120079), air cleaning genaamd

boek73
13 March 2008, 17:02
Bedankt voor alle goede raad . Ik zal wachten tot het weekend om de computer eens open te doen als mijn broer komt . Hopelijk is dit probleem dan herstelt anders ben ik naar de hersteldienst van medion .
Van harte bedankt voor de goede raad !:D

boek73
17 March 2008, 17:34
Hallo ,

Het probleem is jammer genoeg niet opgelost . Ik zal hem maar binnenbrengen nu er nog garantie op is . Thx aan iedereen die heeft meegedacht voor een mogelijke oplossing . Maar nu mag er dan ook een slotje op .:wall: