Volledige versie bekijken : expressnet naar turbonet



witte74
11 March 2008, 00:20
Hoi is er iemand die overgeschakeld is van expressnet van telent naar turbonet ? Hoe gaat dat in zijn werk ? Krijg je dan 4 modems want je hebt 4 inkomende signalen om pc's aan te sluiten. En heeft er iemand het expressnetpack of turbonetpack, dit is internet en telefonie tesamen en freefone24 is dit echt de moeite ?

PeterN
11 March 2008, 01:45
Voor mij was het de moeite daar ik twee tieners heb die cte ook op internet zitten ;)
Je moet gewoon de omschakeling aanvragen en dat is alles. De rest gaat automatisch. Ze komen er zelfs niet voor langs, tenzij je een heel oude modem nog hebt :D
Je modem kan op dat moment 4 ip's uitdelen, maar om 4 pc's ook echt aan te sluiten moet je een switch of router plaatsen. Best neem je een router daar dit apparaat uw thuisnetwerk mooi gescheiden houdt van het internet via een Nat en firewall. Zo is het veilig.
Eenvoudig gezegd is een router een apparaatje dat uw aansluiting splitst van 1 naar 4 aansluitingen. ook eventueel draadloze verbindingen kan je hiermee maken als de router hiervoor voorzien is.

Swatje
11 March 2008, 08:39
Ik ben het volledig eens met Peter, ik heb ook het pakket met express-net en freephone24 en ben tenvolle tevreden.