Volledige versie bekijken : Beeld op TV, maar niet op monitor



kurt002
11 March 2008, 08:00
Beste,

Ik heb een eigenaardige situatie meegemaakt.

Ik heb een PC, met een 2GHz proc, 1 GB ram en een MX440 geforce grafische kaart (al een beetje van oude dus).
Deze PC stond aan een 17" monitor, maar ik heb deze ook aangesloten op de TV in de keuken (beetje verderop). Dit werd gedaan via een programmatje ofzo van Nvidea. Was zeer gemakkelijk voor de foto's te kunnen tonen in de keuken of een filmpje af te spelen.

Enkele dagen geleden, start ik de PC op, ik krijg mn BIOS scherm, en dan, was het gedaan op de monitor. Eerst dacht ik dat de monitor stuk was, maar heb mn laptop aan de monitor gehangen, en daar kan ik een héél eind mee werken. Ook kreeg ik het beeld (was ingesteld als 'kloon') op de TV. Maar het lichtje op de monitor was oranje ipv groen (No signal).

Dus doe ik de bak open, en ik zie dat het ventilatortje niet draait van de grafische kaart. Dus ik naar de winkel, ik laat dit vervangen.
Terug thuis, heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

De bak wat verplaatst, zodat deze ni te ver van TV stond en ik via de TV mn PC kon bedienen. Daar ga ik naar eigenschappen van beeldscherm en zie dat de nr 1 primair beeldscherm mn TV is. Als ik dubbelklik op de nr 2, kreeg ik de foutmelding dat de drivers ofzo niet overeen kwamen.
Ik heb dan maar via een tweak de drivers van mn beeldscherm teruggeplaats (van een heel eindje geleden). Daarna had ik terug beeld (enkel) op de monitor. Was dat een opluchting.

Nu is mn vraag: hoe is dit probleem kunnen ontstaan? Als ik bv geen TV had, had ik het mss niet kunnen oplossen? Ik had voor het probleem géén instellingen ofzo veranderd...

Ook zou ik terug graag beeld (dus kloon) op mn TV hebben.
Kwil namelijk vooral foto's doorsturen én films (met ondertiteling).
Hoe los ik dit het beste op (ik weet niet meer precies hoe ik dit ooit voor elkaar kreeg, ouderdom van mezelf zeker...).

Alvast bedankt é.

dannyma
24 March 2008, 17:05
klik is rechts op een leeg gedeelte van je bureaublad en staat daar niet ergens nvidia bij ?
zo ja daar kan je alles aanpassen ;) .

kurt002
25 March 2008, 02:14
klik is rechts op een leeg gedeelte van je bureaublad en staat daar niet ergens nvidia bij ?
zo ja daar kan je alles aanpassen ;) .

Neen, is 'verdwenen'...

dannyma
26 March 2008, 22:30
in bios dual boot screen zetten ?

ajaxloverr
27 March 2008, 19:34
in bios dual boot screen zetten ?
?/care ga naar je configuratiescherm en dan de gwne beeldscherm instellingen, kies instellingen en dan daar eens kijken ;)

kurt002
12 June 2008, 01:25
Ik kom even melden dat ik nu opnieuw de laatste drivers van de Geforce MX440 heb gedownload en geïnstalleerd, en daarbij kan ik nu opnieuw instellen voor een 'kloon' naar het TV scherm.

Bij ietwat proberen enzo heb ik zéér dikwijls bij het afspelen van een videofragment, dat ik gewoon een zwart beeld in de WMP op de TV heb (op de PC monitor speelt hij OK).
Nu is het terug OK, maar ik weet al niet meer hoe.
Is hier een verklaring voor?

Dexter
12 June 2008, 21:38
De drivers waren weg?

kurt002
12 June 2008, 23:46
De drivers waren weg?

Yep, voor het eerste probleem wel.
Het tweede probleem is ivm zwart scherm, ligt niet aan de drivers.

Snakey
13 June 2008, 13:10
Krijg je ook een zwart scherm als je nvidia control panel open staat, klinkt vreemd, maar een kennis van mij had net hetzelfde probleem wat opgelost was als je deze control panel open had staan (drivers volledig verwijderen en na herstart opnieuw installeren als dit het geval is). Indien dit nog niet werkt, er zijn ook video/kleurinstellingen in deze control panel, probeer de kleurtemperatuur uit te zetten.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk om de video-acceleratie in de mediaspeler uit/aan te zetten