Volledige versie bekijken : Computerpark opstellen



leeterske01
14 March 2008, 15:39
Beste,

Voor mijn laatste jaar informatica heb ik een stage te doorlopen.
Op deze stageplaats hebben ze mij gevraagd om al hun PC's op "papier" te zetten. Dus de plaats waar ze staan.

Er zijn nogal veel PC's.
Nu vraag ik me af of jullie soms een programma weten om een computerpark te tekenen.

Mvg:)

leeterske01
14 March 2008, 16:05
Heb smartdraw geïnstalleerd voor een proefversie van 7 dagen, iemand enige ervaring mee? Of ander programma?

filip
17 March 2008, 00:28
Al van Visio gehoord ?
Zit ook in het officepakket.

GuntherS
17 March 2008, 11:03
Inderdaad, Visio is ook een prachtig programma om zulke dingen uit te tekenen. :)
Heb het ook al gebruikt om een netwerk uit te tekenen.

papypc
18 March 2008, 19:39
Ben het eens met filip en DJ. Heb het ook vaak gedaan met visio. Als er veel bureau's zijn, kan je vanuit een basis overzicht van het gebouw een hyperlink leggen naar elk bureau waar je dan de details kan weergeven. Het is ook mogelijk om per PC afbeelding een hyperlink te leggen naar een bv een Word document waar je de karakteristiek van de PC in beschrijft. Moet het echt op papier, kan je de visio tekeningen als "picture" in een Word of PDF bestand stoppen. En zoveel te "tekenen" moet je ook niet; visio biedt talrijke afbeeldingen van netwerk componeneten. Als er een goed progje bestaat bij m$ is het wel visio.