Volledige versie bekijken : Draadloze verbinding



mlvc
14 March 2008, 19:20
Hallo. Wie kan me helpen met volgend probleem. Ongeveer een maand geleden heeft een Belgcaom technieker draadloos Internet en Belgacom TV geïnstalleerd. Alles verliep prima tot vorige zondag een stroompanne alle toestellen enkele uren uitschakelde. Vanaf dan kan ik niet meer draadloos surfen. Belgacom TV werkt nog wel. Maandag kreeg ik na een 20-tal minuten gewacht te hebben iemand van Belgacom helpdesk aan de lijn. Die hielp mij via de Ethernet kabel terug online. Voor het draadloos gedeelte was het volgens hen een probleem met mijn hardware. Ik heb de helpdesk van mijn portable gebeld en hun testen gaven aan dat mijn draagbare computer perfect werkt. Terug Belgacom helpdesk geprobeerd maar na ettelijke telefoontjes met lange wachttijden zonder iemand aan de lijn te krijgen ben ik nu al 3 dagen via mail een oplossing aan het zoeken. Het antwoord van Belgacom support is telkens dat ze mijn portable niet ondersteunen (enige wat ik niet bij hen heb gekocht ...) en dat het probleem daar zit. Mijn router is een Aethra "fs 4104-AW". Als ik dit "google" merk ik dat er nog mensen met het probleem zitten dat bij een reset van de router plots hun draadloze verbinding niet meer werkt. Ik heb echter nergens een oplossing gevonden. Vermoedelijk moet ik instellingen aanpassen via 192.168.1.1. alleen weet ik niet dewelke. Ik heb daar wat zitten snuffelen in wireless security settings maar WPA, WEP, ... is allemaal Chinees voor mij. Ik heb ook de foutmelding dat ik secure wil surfen over een unsecured lijn. Wie kan me helpen????

PeterN
15 March 2008, 18:36
Je moet idd de settings nakijken in je router. Surf naar dat ip door het ipnummer in de adresbalk in te geven. Uw ingebouwde site van uw router gaat open waar je de routersettings kan aanpassen.
Zet draadloos op 'enable', want meestal staat het standaard af. Kijk bij mac adres beveiliging dat het af staat. Vul ook geen andere beveiliging in zoals wep of wpa. Probeer eerst altijd onbeveiligd te werken en daarna pas beveiligd.
Op e portable doe je nu een rescan naar beschikbare netwerken. Normaal moet je de router nu zien en verbinding kunnen maken.

Als dit alles werkt kan je uw draadloos netwerk beveiligen door zowel aan router als portable kant, dezelfde beveiliging in te stellen.
Zie hiervoor in onze tutorials : http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=7

mlvc
18 March 2008, 21:48
Peter,
Bedankt voor de info.
Draadloos stond op enable
Mac adress stond op disable
e portable ken ik niet (via google niet gevonden)
Draadloos werkt nog altijd niet
Nog tips?

PeterN
18 March 2008, 22:23
Heb je ook de wep/wpa zowel in de router als op je portable afgezet? Zolang deze niet overeen komen ga je geen verbinding krijgen. Best dus beide eerst afzetten zodat je al kan proberen onbeveiligd. Als het dan werkt kan je terug beveiliging opzetten maar weet je dat het daar ergens in de knoei loopt.

Dus in de router beveiliging van draadloos (WEP/WPA) op disable zetten. Zet ook in de router uw SSID van uw draadloze verbinding op een gekozen naam en zorg dat de uitzending hiervan niet wordt onderdrukt.
Als je nu op uw portable gaat scannen naar draadloze netwerken zou je uw netwerk moeten zien allesinds onder de naam die je bij ssid hebt ingevuld in de router.

slijkdabberke
21 March 2008, 20:56
toen ik nog bij belgacow was must ik regelmatig na een disconnect mijn login en passwoord terug in mijne router instellen en dan was da spel terug in de lucht
mischien eens proberen kan geen kwaad