Volledige versie bekijken : Privénummer traceren



Bartmen
15 March 2008, 16:49
Hello

Ik word soms wel eens op vervelende tijdstippen gebeld door een privénummers. Nu vroeg ik mij af als het mogelijk was als je dit kon laten traceren door je provider of als je dit zelf kan

mvg

Sarana
15 March 2008, 19:29
Een privénummer kan je niet zelf traceren daarom is het ook een privénummer.
Ook persoonlijke gegevens over iemand die je belt (naam en adres) kan je niet zomaar zelf opvragen.

Als iemand je echter heel frequent opbelt en je serieus lastig valt kan je wel contact opnemen met je provider om dat nummer te laten blokkeren. Maar dat doen ze enkel in heel serieuze gevallen.

Kijk ook eens na of je soms niet onvoorzichtig geweest bent en je telefoonnummer bekend hebt gemaakt op het internet. Daar wordt dikwijls misbruik van gemaakt. Haal dat dan zo snel mogelijk weg.
Je kan natuurlijk zelf ook altijd een privénummer aanvragen.

ghost
15 March 2008, 22:01
Heb je toevallig pay en go ? Zoja kan goed zijn dat proximus het zelf is , ik heb dat ook hier aan de hand gehad . En telkens als ik opnam legde ze neer , maar als ik ze ineens aan de lijn had ,ging het meestal om een andere product aan te smeren , kan soms in uw voordeel maar ook in uw nadeel zijn.

Baloeke
16 March 2008, 14:36
Mijn vaste telefoonlijn is ook een privénummer. Zelfs als er van iemand thuis, (met de vaste lijn) op mijn GSM belt, komt er ook op privé nummer op het scherm van mijn GSM.
Mijn telefoonnummer zal je ook niet terug vinden in de telefoonboek, of op een site waar men telefoonnummers kan vinden.
Privé is privé, en ik dacht dat alleen de nooddiensten (100,101,112), indien men met een privénummer belt, kunnen zien wie er belt.