Volledige versie bekijken : pc draadloos verbinden met vaste router



Jappel
17 March 2008, 17:39
Hallo,

Ik wil 2 pc's verbinden met een vaste router (geen draadloze). Eén pc staat boven, hier komt de router te staan en deze pc wordt met kabel verbonden met de router. De andere pc staat onder en deze wil ik dus draadloos verbinden met de router. Wat heb ik juist nodig? Eén ontvanger voor in de pc zeker en wat moet er in de router komen?

Jaaanskeh
17 March 2008, 17:46
je zou een draadloze router moeten hebben, of een draadloos-acces point. Het is niet zo dat je eventjes een usb-stickje in je router steekt en het is een draadloze router.

Voor je pc heb je een ontvangertje (dongle) nodig. Kost iets van een 12.5 à 15 euro.

Jappel
17 March 2008, 17:52
ok merci, dacht dat zoiets mss bestond. Dan moet ik dus een draadloze router halen en 2 ontvangers.

Jaaanskeh
17 March 2008, 18:02
Je moet voor elke pc die je draadloos wilt verbinden een draadloze netwerkkaart hebben (een ontvanger dus).

dus 2 pc's draadloos = 2 draadloze netwerkkaarten (of zo'n usb dongeltjes)
voor de rest kan je nog steeds met de kabeltjes werken hoor, dat is nog steeds sneller en stabieler (ook al is wireless al zeer betrouwbaar)

Jappel
17 March 2008, 18:19
Wat is dan het beste, draadloze netwerkkaart of usb dongle?

Jaaanskeh
17 March 2008, 18:26
wel op zich is een usb dongle een draadloos netwerk stikje (het is eigelijk een draadloze netwerkkaart maar dan in de vorm van een usb-stick). Het is gewoon een persoonlijke keuze. Wil je een interne netwerkkaart of een externe. Het makkelijkst is natuurlijk de USB'tjes omdat je daarvoor je pc'tje niet moet openschroeven. Gewoon de usb-poort in, drivers installeren en je bent vertrokken!

Jappel
17 March 2008, 18:33
Heel fel bedankt, ik weet genoeg!

jellabi
2 April 2008, 20:48
nog een opmerking over de prijs, ik heb al paar van die usb ontvangers gekocht, en bij mij was goedkoopste 25, en het loopt op tot 75 euro

MichelC
7 April 2008, 13:38
tegenwoordig heb je al plugs die je aansluit op je modem en zo via de stroomstekkers in heel je huis kan gaan pluggen. Vandaar kan je dan een kabel naar je pc trekken en vermits je pc stroom nodig heeft staat deze altijd dicht bij een stroomstekker. Deze systemen varieren rond de 100 euro. Daar heb je 2 plugs voor, eentje voor op de modem en eentje voor de aan te sluiten op de pc. Voordeel van deze plugs, je kan in elke kamer waar een stroomstekker is een pc plaatsen zonder dat je modems, hubs of eender welke toestellen moet aankopen.

jellabi
24 April 2008, 14:43
toevoeging nog op michelc: Via deze systemen gaat het internetsignaal over het stroomnet. Het is overigens NIET zo dat je buren ook ineens op dit signaal kunnen komen als ze ook zo'n adapter hebben, dat komt doordat er teveel meters stroomkabels tussen de verschillende huizen liggen. In het huis zelf valt dit mee ;)