Volledige versie bekijken : Meerdere monitors op Laptop



DavyS
18 March 2008, 15:46
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met een laptop die hier bij mij staat.
Het gaat over een Acer Aspire 5102 WLMi.

De persoon, van welke dit toestel is, wenst daar zijn acer 19" wide op aan te sluiten maar helaas. Ik heb dat toestel meegenomen om het bij mij eens te proberen, maar meer als een flikkerend beeld krijg ik er niet uit.

Wat ik vermoed is dat deze videokaart die in dat toestel steekt, zulke zaken niet ondersteund, maar waarom is de vga aansluiting dan wel voorzien?!?

De videokaart die in dit toestel zit is een Ati Radeon Xpress 1100

Iemand een gedacht hoe dit kan komen? Ik heb al gezocht op dit forum, maar geen oplossing gevonden die ook mijn probleem oplost.

edit : Het toestel draait op Vista Home Premium 32bit. MAAR, die persoon heeft nog een tweede laptop, identiek aan deze, waar XP Pro opstaat. En dat werkt ook NIET.

Mvg,
Davy

Obsessed
18 March 2008, 16:59
Opletten!! Voor TFT-schermen moet de beeldverversing (Screen Refresh Rate) op 60 Hz staan.
Mogelijk staat die bij u op 70Hz ofzo?

Edit: mogelijk was dit een domme opmerking van me, aangezien het om een laptop gaat :damn:.

Jaaanskeh
18 March 2008, 17:52
Edit: mogelijk was dit een domme opmerking van me, aangezien het om een laptop gaat :damn:.

Zo ontzettend dom is die opmerking niet hoor!


Heb je al eens geprobeerd met een ander scherm?

DavyS
18 March 2008, 21:35
Zo ontzettend dom is die opmerking niet hoor!


Heb je al eens geprobeerd met een ander scherm?

Die opmerking is inderdaad niet zo dom. Dat ga ik morgen eens nakijken.

Met een ander scherm heb ik het al wel geprobeerd.

Gewone 17", 19" wide. Zelfde verhaal.

g_man
18 March 2008, 21:39
Die VGA is voorzien voor als je een extern scherm wil aansluiten. Meestal is dit minder vermoeiend voor de ogen. Wanneer de laptop bv. in een docking station wordt geduwd op 't werk of zo. Maar toch zou het moeten lukken voor gewoon een extra scherm aan te sluiten. Staat Catalyst Control Center van ATI op de laptop? Anders gewoon eens de nieuwste driver downloaden en installeren. Dan via CCC alles juist instellen en zo proberen. :)

kurt002
19 March 2008, 00:42
Staat Catalyst Control Center van ATI op de laptop? Anders gewoon eens de nieuwste driver downloaden en installeren. Dan via CCC alles juist instellen en zo proberen. :)

Is dit programma ook geldig/nodig voor een TV scherm of extra scherm aan te sluiten op een ATI kaart in een vaste PC?

g_man
19 March 2008, 20:01
Is dit programma ook geldig/nodig voor een TV scherm of extra scherm aan te sluiten op een ATI kaart in een vaste PC?

Voor een extra scherm op een DVI poort niet, maar voor een TV op de TV-out (s-video) wél. :)

kurt002
26 March 2008, 01:50
Voor een extra scherm op een DVI poort niet, maar voor een TV op de TV-out (s-video) wél. :)

En bestaat er dan iets speciaal voor een extra scherm via een DVI poort en/of een HDMI poort ofzo?