Volledige versie bekijken : Pc?



w2d
18 March 2008, 16:17
Dag allenmaal,

We zouden in de kamer een multi media center willen. Nou is mijn vraag wat voor pc heb ik daar voor nodig. Hij moet films af kunnen spelen je moet er tv op kunnen kijken (dus een afstands bediening is handig) en op kunnen gamen en downloaden. Verder een uitgang zodat je er een sound surround systeem op aan kan sluiten. Maar er is nog een eis meer. We zouden er graag een beamer en een monitor aan hangen, deze twee moeten los van elkaar kunnen functioneren, zodat een persoon met een toetsenbord en muis kan film kijken over de beamer en de ander kan internetten op de monitor. Verder wordt hij aangesloten op het thuis netwerk. Er moet een grote harde schijf in zitten en een bleu ray en hd dvd speler mag eigenlijk ook niet ontbreken.

Heeft iemand enig idee wat zoiets kost? Of ik hem zelf samen moet stellen of dat je ook gewoon complete systemen kan kopen waarmee je dit kan.

al vast bedankt,

vincent007
18 March 2008, 16:42
Voor films te bekijken heb je geen zware pc nodig maar welke games speel je juist?
Ze hebben in de Aldi nu een mooie pc binnen voor 699 euro.
Anders heb ik er even een samengesteld voor je:
-Core 2 Quad=225 euro
-Western Digital 250 gig SATa-2=60 euro
-Asus P5B=75 euro
-DVD-schrijver =25 euro
-Jetway 8800gt 512 mb(goed als je huidige games speelt)=200 euro
-Aopen QF50D=50 euro
-Coolermaster 520 Watt = 65 euro
-Kingston 2gig 667 mhz= 40 euro
-Pinnacle Tvkaart = 40 euro
Dan kom je rond de 775 euro en dan kan je een hele tijd verder maar welk besturingssysteem wil je en hoeveel wil je er juist aan uitgeven?

w2d
18 March 2008, 17:11
Hmm oke, de games die ik speel zijn vooral de nieuwere en zwaardere games. Zelf zou ik voor een iets grotere harde schijf gaan denk ik, en ook het werk geheugen mag iets groter, het duurt nog wel even voor we de PC ook daadwerkelijk aanschaffen. Maar ik wou weten wat het ongeveer zou moeten kosten. En aangezien vista en 64 bit de toekomst is zou ik daar toch voor gaan, dus moet er minstens 4gig aan werkgeheugen in. Verder zie ik geen bleuray speler die ik toch wel graag zou willen hebben. Het budget voor een compleet systeem waar we toch 6 jaar mee zouden kunnen doen zou zo'n 1500 euro zijn denk ik.

vincent007
18 March 2008, 19:58
1500 is wel erg veel voor een pc :p:p
Ik heb dan even dit samengesteld en aangepast.
Core 2 Quad=225 euro
Bluray speler=120 euro
Dvd Schrijver=25 euro
Corsair 4 gig ,800 mhz=90 euro
Western Digital 750 gig=130 euro
Pinnacle TV kaart= 40euro
Gigabyte GA-P35C-DS3R=100 euro( ondersteunt zowel DDR2 en DDR3 dus goed voor later)
Asus 8800gtx=330 euro
Kast=Antec NSK4480B-EC ATX=65 euro
Coolermaster 520 Watt=65 euro
heb je een monitor nodig dan kan er nog een 22inch ofzo bij
dit komt op een 1200 euro maar als je dit later zal aanschaffen laat ons zeggen misschien binnen een jaar dan zijn er al de beter 9 series van Nvidia en dan is al deze hardware misschien al wat verouderd...