Volledige versie bekijken : Nieuwe computer



^PloraX^
18 March 2008, 22:09
Hallo,

Ik zou graag een nieuwe computer kopen, alleen ben ik niet zo thuis in die dingen en zou ik graag jullie mening horen.
Zou gebruikt worden om te gamen.
Ik wil er maximun 1500euro aan spenderen en zou hem willen kopen bij forcom.

Intel Core2 Duo E8500 3.16GHz 6MB Boxed
Voor het moederbord weet ik niet of ik DDR2 of DDR3 moet nemen
DDR3 : Asus Maximus Extreme
DDR2 : ASUS Striker II Formula
Voor de grafische kaart zou ik de 9800GT/GTS, maar ik zie dat verschillende merken die aanbieden, wat is het verschil?
Geheugen is afhankelijk van het moederbord, hoeveel geheugen kan een 32bits versie aan?
Antec P180 EU Performance One (zilver)
PointOfView Black Diamond voeding ATX, 500W
Creative SB X-FI Xtreme Gamer
Western Digital Raptor 36Gb 10000rpm (voor windows op te zetten)
Dan zou ik mijn 2 oude harde schijven gebruiken (2x sata)

Ik denk dat ik alles heb, als ik iets vergeten zou zijn of ik het best anders zou doen zal ik het wel horen zeker?

vincent007
19 March 2008, 01:11
Naar mijn weten bestaat er (nog) geen 9800gt of 9800gts...
Ik heb wel gezien dat ze bij forcom de 9800x2 voor 499 euro binnen hadden die dan direct uitverkocht was en pas tussen de 1 à 5 dagen terug binnen zijn.
Deze kaart vind ik nog te duur omdat AMD/ATI een 3870 x2 heeft voor een 330 euro en de prestaties tussen deze 2 kaarten zijn echt niet zo enorm groot zodat je voor hetzelfde geld de AMD/ATI kaart koopt.
Daarom denk ik dat je de 8800 gt of 8800 gts bedoeld.
In die verschillende merk van de 8800 gt's zit een andere koeler of de geclockte snelheden verschillen een beetje maar soms heb je van EVGA nog overclocked en superclocked editions. Maar deze verkopen ze toch niet bij Forcom naar mijn weten.
Dus als je de 8800 gt koopt dan is diegene van 199 al goed maar let er wel op dat je er 1 koopt met 512 mb.

Ik zou als ik jou was een Gigabyte moederbord nemen die zowel DDR2 als DDR3 ondersteund , en dan nu nog DDR2 te kopen en later als DDR3 prijzen gezakt zijn , overschakelen naar DDR3 (maar dit is mijn mening :p)

Een 32 bits OS ondersteund 3.2 gig(ongeveer)
Voor Windows XP is snel (667mhz of 800mhz) geheugen echt voldoende.
Als je toch Vista (al raad ik je dit niet aan om te gamen)wilt dan raad ik je aan om een 64 bits OS te nemen en er dan 4 gig in te proppen.

Grtz
vincent

PeterN
23 March 2008, 11:18
Ik denk dat vincent007 al het meeste heeft geschreven.
Enkel de Western Digital Raptor 36Gb 10000rpm (voor windows op te zetten) nog even aanhalen. Volgens mij bedoel je een 74Gb want van een 36Gb heb ik nog niet gehoord.
Er zijn er twee, een 76Gb of een raptor X van 150Gb, beide sata.

g_man
23 March 2008, 12:30
De 36 Gb raptor was de allereerste, die je volgens mij nu niet meer nieuw kan vinden, wel nog 2dehands :)
Als je bij de top wil blijven en nog wil updaten later, moet je voor de X48 chipset gaan, en dan heb je enkel de keuze tss of DDR2 of DDR3. De borden waar beiden voorhanden waren wad de P35 chipset en die is toch niet meer up-to-date. ;)
Daarbij is DDR3 nog veel te duur, dus blijf bij DDR2. :)

^PloraX^
23 March 2008, 14:11
Juist nog een vraagje aan vincent007, waarom zou je voor Gigabyte gaan en niet voor Asus?

g_man
24 March 2008, 11:05
Daar zal ik ook op antwoorden :p Gigabyte heeft gewoon de beste moederborden wat de P35 en X38 chipset betreft. Voor de X48 is eigenlijk de ASUS P5E3 Premium... het beste maar dan ook meteen het duurste en dan nog heeft niet iedereen nood aan de extra functies die het te bieden heeft. Op de 2de plaats komt ook hier Gigabyte... ;)

Stuntman Phil
30 March 2008, 13:02
Grafische kaart raad ik aan om een ATI HD RX3870 512MB DDR4 te kopen,,, heb er zelf ook zo 1tje insteken en ben er zeeeeer tevreden over (ik zou alles ok max resolutie(spelletjes) moeten kunnen draaien, maar mijn processor is niet sterk genoeg (Intel Pentium 4 2.93GHz))