Volledige versie bekijken : Problemen nieuwe Gforce 7600 GS



veedett
19 March 2008, 18:03
Zondag heb ik een nieuwe grafische kaart geïnstalleerd namelijk de gforce 7600 GS
Ik ben niet een fameuze gamer dus vond ik deze goed genoeg.
Nu wou ik ze eens testen en alles gaat goed tot ik na een tijdje spelen strepen in men beeld krijg.
Zelf denk ik dat het geen strepen zijn van doorbranden, maar ik denk dat de kaart gewoon niet optijd kan renderen.
Ik heb deze problemen bij oblivion en command and conquer tiberian war.

Hebben jullie tips voor me.

g_man
19 March 2008, 19:50
Zoals je zelf al zegt, dit is geen kaart om te gamen.
Als ik mij niet vergis is dit een passief gekoelde kaart (dus géén koelfan erop).
Weet je hoe warm de kaart wordt? Te warm geeft aanleiding voor artifacts... :)

veedett
19 March 2008, 23:21
Het is wel een gekoelde kaart hoor, en zit een actieve fan op.
Aan de temperatuur kan het allesinds al niet meer liggen want die heb ik al verschillende malen gecontroleerd en de kaart wordt niet te warm.

Hoe kan ik het best uitzoeken of dit te maken heeft met een te weinig vermogen van de voeding

debliepa
20 March 2008, 07:47
ik had in het begin ook wat problemen met die kaart (zwart wit beeld op 2e scherm) maar heb dat probleem al opgelost.
in het configuratiescherm van je kaart, kan je alle instellingen veranderen per spel.
misschien eens zien of het daarmee helpt

veedett
20 March 2008, 10:27
Op het eerste zicht denk ik dat het een te zwakke voeding is, want ik heb in mijn pc een voeding van 350 watt steken en daardoor krijgt de kaart niet genoeg energie.

Ik zal eventjes mijn specs geven mss dat het dan duidelijker wordt:

Voeding: 350 WATT
Processor: P4 2600mhz
RAM: 1024MB
MOBO: ASUS P4S800
Wat zit er voor de rest nog in: DVD DROM, DVD RW, nog een floppy station, en nog een Audigy 2. Dus ik denk dat het vooral het vermogen moet zijn.
Of ben ik mis, allesinds ik ga me nu om een voeding van 500 a 600 WATT en we zien wel dan.

veedett
20 March 2008, 12:35
eventjes update, heb nieuwe voeding gestoken zalman van 600 watt, kaart draait nu ietsje stabieler maar nog steeds artifacts, alhoewel het nu langer duurt.
eventjes de link naar het product zelf:
http://www.pny-europe.com/products.php?section=product&categoryid=7&subcategoryid=63&productid=214

g_man
21 March 2008, 20:22
Ben je zeker dat je kaart voldoende airflow krijgt om te koelen?
Hoe warm is je kaart tijdens het gamen?
Artifacts zijn nooit positief...als je kaart nieuw is, en je weet dat alles voor de rest oK is --> terug voor RMA!