Volledige versie bekijken : Windows vista & Firewire



Mobrix
20 March 2008, 18:06
Hey, ik heb onlangs een filmpje gemaakt me ne vriend, en ik wou het op mijn PC zetten via een firewire kabeltje (mijn pc= vista), en dat ging niet, dus probeerde ik het op mijn vader zijn pc ( me XP) en daar werkte het wel.
Mijn pc vind de camera gewoon niet, iemand oplossingen?

Baloeke
21 March 2008, 14:44
Het is niet omdat je een firewire aansluiting op je pc hebt zitten dat deze werkt, voor zo een werkje. Er bestaan programma's voor om je beelden, opgenomen met een digitale camera, op je pc te kijgen. Movie maker is daar normaal geschikt voor.
Wat eventueel een probleem kan zijn

Is je videocamera ingeschaleld?
In sommige gevallen zal je een driver, van die camera moeten installeren, die geschikt is voor VistaWelk programma heb jij gebruikt zowel voor XP als Vista, om je video te kunnen importeren?

Mobrix
23 March 2008, 19:40
Ik heb op XP, gewoon windows movie maker gebruikt, maar op Windows Vista vond mijn computer de camera niet eens, je kon hem nergens selecteren terwijl dit bij XP wel het geval was.

Baloeke
24 March 2008, 17:27
Welke camera + type heb je?

Mobrix
25 March 2008, 13:06
Dat weet ik niet exact, een van JVC wel maar vooor de rest weet ik het niet :s

PeterN
25 March 2008, 14:50
Kijk al eens eerst als je firewire poort goed is geïnstalleerd op je pc. Via configuratiescherm/systeem kan je bij de hardware kijken als er geen rode kruisjes staan en als de firewire poort erbij staat.
Daarna zal je hoogstwaarschijnlijk de driver van de camera moeten installeren.
Denk eraan dat beide drivers geschikt moeten zijn voor vista en dat je moet opletten dat ze voor de 32bit of 64bit zijn.