Volledige versie bekijken : Muis + Headset blijven actief na uitschakelen



-MaT^
22 March 2008, 00:47
Titel zegt genoeg. Mijn Razer muis blijft gewoon oplichten ook al is mijn computer uitgeschakeld. Net zoals het microfoonlampje op mijn headset. Erg vreemd imo. Het probleem ligt waarschijnlijk bij mijn mainboard maar ik kan er niet echt de term vinden.

Dus zetk mn pc uit, moetk altijd eerst nog al mn randapparatuur unpluggen omdat mn hele kamer anders verlicht is:rolleyes:

Suggesties?

:bow: -MaT^

Obsessed
22 March 2008, 01:08
Ja, ik heb dat bij m'n optische muis ook zo.
USB !!!!

Hangt een beetje af van uw merk/type moederbord.
Sommige hebben dat nu eenmaal zo :damn:

Peter.B
22 March 2008, 08:46
bij ons zou dit ook zo zijn.heb al mijn randapparatuur aangesloten op een stekkerdoos met schakelaar ;)

Obsessed
22 March 2008, 13:26
bij ons zou dit ook zo zijn.heb al mijn randapparatuur aangesloten op een stekkerdoos met schakelaar ;)
Met bvb uw USB-mouse is dat moeilijk hé :D, evenals alle randapparatuur die zijn voeding over USB krijgt.

Kunt best de voedingskabel van de PC zelf ook op zo'n stekkerdoos aansluiten.
Als de voeding van de PC zelf een schakelaar achteraan heeft, dan voldoet het om die uit te schakelen ;).

Baloeke
22 March 2008, 14:49
Een tijdje geleden is hier ook al zo een probleem aangehaald. Dit had echter te maken met het lampje van NumLock (http://www.minatica.be/showthread.php?t=51563). Ik dacht eerst dat het toen ook abnormaal was, maar bij nader inzien toch beseft dat dit kan.
Op mijn vaste pc, blijft mijn lampje van mijn draadloze muis ook branden, als de pc uitstaat. Als ik echter het schakelaartje achteraan uitzet is deze ook uit.

Peter.B
22 March 2008, 16:38
Met bvb uw USB-mouse is dat moeilijk hé :D, evenals alle randapparatuur die zijn voeding over USB krijgt.

Kunt best de voedingskabel van de PC zelf ook op zo'n stekkerdoos aansluiten.
Als de voeding van de PC zelf een schakelaar achteraan heeft, dan voldoet het om die uit te schakelen ;).


Kunt best de voedingskabel van de PC zelf ook op zo'n stekkerdoos aansluiten
dat is ook zo, maar met randapparatuur bedoel 'k ook nog het lampje van mijn scherm en die van de router ;)

carl
23 March 2008, 14:19
Sommige pc's blijven gewoon stroom op de usb poort behouden. De oplossing is om gewoon je PC bak uit te trekken (zoals in vorige post al aangehaald: het schakelaartje is de voeding, wat erop neer komt om hem gewoon uit de stekker te halen). Tevens heb je ook usb Hubs waarop je een stroomadapter ka naansluiten zodat apparaten die meer stroom nodig hebben deze kunnen krijgen (2.5' externe harde schfijjes bijvoorbeeld).