Volledige versie bekijken : shell32



Gilberto
22 March 2008, 12:59
toen ik laatst een volledige virusscan liet uitvoeren melde AVG dat er een verandering had plaats gevonden met de file "shell32.dll",
onder result/infection stond er "change"
en onder path C\WINDOWS\system32\shell32.dll

nu vraag ik mij af of dit kwaad kan, hoe ik eventueel de verandering terug juist kan plaatsen en hoe dat precies komt, ben ik besmet geweest door één of ander virus ofzo

besturing XP prof
virusscanner AVG 7.5 free

alvast bedankt

Obsessed
22 March 2008, 13:33
Dit heb ik van het AVG forum:


It is normal that AVG shows that files, the MBR or Boot record to have changed. These are done during normal maintainance, when you or windows updates files or have had to correct errors on the drive. The only time that you should worry is if they also show as infected.

To get AVG to quit showing them as changed, open the AVG Test Center, click the F3 key on your keyboard and tell it to accept the changes. If it still shows something as changed after this.. delete the file named AVG7QT.DAT in C:\ and AVG will rebuild it the next time it is run.

Gilberto
23 March 2008, 11:02
bedankt voor je reactie, maar kan iemand dit vertalen, ik begrijp moelijk engels
alvast bedankt

Peter.B
23 March 2008, 12:35
je kan deze melding krijgen door een update van windows of door het herstellen van een fout op de harde schijf.maar het "kan" inderdaad door een virus komen.
zou voor alle zekerheid een hijacklogje plaatsen.hier: http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=46

Obsessed
23 March 2008, 16:26
bedankt voor je reactie, maar kan iemand dit vertalen, ik begrijp moelijk engels
alvast bedankt
Vertaling
AVG scant ook de MBR (Master Boot Record) van uw harde schijf, en meld als er daar bestanden wijzigen. Shell32 is een bestand dat af en toe wordt aangepast door het systeem, en bijgevolg krijg je soms die melding ("Change").
Eigenlijk moet je je enkel zorgen maken bij melding "Infected" (= besmet).

Als je wilt dat AVG geen melding meer maakt van de wijzigingen, open dan het AVG Test center, druk op F3 op uw toetsenbord, en selecteer "Except the changes".
Als je daarna nog steeds die meldingen krijgt, verwijder dan het bestand "AVG7QT.DAT" in C:\ . AVG zal dat bestand later automatisch opnieuw aanmaken.

"Ik weet niet of dit lukt hoor, want ikzelf heb AVG niet in gebruik, maar zo stond het alvast op het AVG-Forum ;)"
Greetz, Obsessed.

Gilberto
23 March 2008, 20:56
hartelijk dank voor de vertaling