Volledige versie bekijken : Ontvangen pakketten = 0



LotA
22 March 2008, 15:15
Hoi,

Ik heb sinds de voorbije week (opnieuw) een probleem. Iemand in mijn buurt heeft een onbeveiligd netwerk waar ik soms es op zit, als ik snel op het internet wil (al die miserie met die kabels). Nu sinds kort kan ik niet meer op dat netwerk. Er worden wel degelijk pakketten verzonden, maar ik ontvang niets. De 'ping' test was echter wel positief (niets ging verloren...).

Bij mij thuis, kan ik nu ook niet meer op het normaal netwerk (met kabel), het icoontje geeft aan dat er beperkte/geen verbinding is. Weer hetzelfde liedje, er worden pakketten verzonden maar ontvangen is weer 0.

Waaraan kan dit liegen? De andere pc's die op het netwerk zitten, hebben dit probleem niet (anders zou hier nu geen post staan ;-)

mvg, LotA

dannyma
22 March 2008, 15:32
het netwerk is zonder stroomvoorziening zetten en na 30 seconden terug voorzien van stroom .
alle pc's mogen blijven op staan .

Baloeke
22 March 2008, 15:39
De reden dat je niet meer op het netwerk van je buren geraakt kan zijn omdat men deze heeft beveilgd. Voor zulke zaken zou ik oppassen, want hierdoor kan je serieus in de problemen komen.

Als je steeds afwisseld van netwerk, met dat van je buren, wat illegaal is, en je eigen thuisnetwerk kan het wel eens zijn dat je pc niet meer weet welk netwerk hij moet kiezen.

Probeer daarom eens je thuisnetwerk als standaard in te stellen. Zie daarvoor eens Netwerk(centrum) in je configuratiescherm.

LotA
22 March 2008, 15:56
Hoe stel je dat in?

PeterN
22 March 2008, 17:05
Disable uw draadloosnetwerk op uw pc, en sluit uw kabel aan tussen uw pc en router. Herstart uw pc op en kijk als het werkt. Daar je zowel draadloos als via kabel contact hebt weet de pc niet welke verbinding hij moet gebruiken. Hij zal, ondanks je een kabel plaatst, blijven proberen te connecteren via draadloos met dus het zelfde resultaat als gevolg.

Ps: geef ook altijd uw besturingssyteem en andere relevante info op als je een vraag stelt. Dit is makkelijker om een antwoord te formuleren. Windows vista is bv heel anders dan win 98 ;)