Volledige versie bekijken : Windows Xp home herstellen met Xp Professional CD?



pietereeckhout
22 March 2008, 18:52
Bonjours

Vraagje kan je een windows XP home edition herstellen met een windows XP professional?

Enja als je je windows herstelt moet je dan al je programma's opnieuw installeren?

mvg
Pieter

compuchrisje
22 March 2008, 19:23
Uit eigen ervaring: dat kan, om bv de bootrecord te herstellen of een service. Bij een herstel moet je niet alles opnieuw installeren, of je zou de Pro bovenop de Home moeten hebben geïnstalleerd.
Dus vraag 1: ja, vraag 2: nee

pietereeckhout
23 March 2008, 18:14
Ik heb niet moeten herstellen

Ik heb c:\windows\repair\software gekopieerd naar c:\windows\system32\config\software

En toen starte hij weer op. Nu ben ik wel de programmas kwijt. Maar die ga ik nog proberen te redden. Nog een beetje probreren é.

compuchrisje
23 March 2008, 22:35
Ik vrees ervoor Pieter, die configuratie is nu overschreven. Als je die programma's nog als installatiefile hebt, kan je ze opnieuw installeren in de eventuele nog bestaande folders. Maar die kunnen net zo goed ook overschreven zijn of foutmeldingen geven. Documenten die je eventueel hebt opgeslagen kunnen behouden gebleven zijn als ze apart zijn opgeslagen.
'k Hoop dat je nog iets laat horen van de reddingswerken?

dannyma
24 March 2008, 13:02
tip : zodra je pc koopt en alles naar wens is geinstalleerd gelieve hier dan en image van te maken op andere hd .
als windows het dan laat afweten kan je deze hd verwijderen uit je pc en de hd waar je image hebt op gemaakt er in laten werken ;) .
tip: 2 : maak van de nieuwe hd met je image weer en image op hd ;).
tip: 3 : je kan de oude hd gebruiken onder slave en zo je bestanden er teurg afhalen .
eventjes werk maar het spaart je veel werk uit daarna ;) .
als windows het hier begeeft doe ik de moeite niet meer om iets te herstellen en gebruik mijn image en ik ben binnen 15 min terug bezig indien er geen hardware zich heeft begeeft dan is de zaak anders ;).

pietereeckhout
26 March 2008, 11:07
Ik heb de computer maar volledig opnieuw geinstalleerd, het waren eigenlijk toch alleen maar spelletjes die erop stonden.

Maar de bedoeling was dus om het bestandje "software" te verplaatsen tijdens dat windows draaide en dan via configuratiescherm bepaalde software te verwijderen maar dit ging dus niet, wat logisch is eigenlijk.

Mag gesloten worden