Volledige versie bekijken : Back up Harde schij



welsey1983
25 March 2008, 19:09
Hallo iedereen,

Ik zou graag een volledige back up willen maken van men persoonlijke schijf.Mijn persoonlijke schijf ( Intern via IDE ) is 150GB groot en de back up schijf die ik heb voorzien is ook 150GB maar deze is extern ( USB ).
Welk programma raden jullie mij aan en zijn jullie zeer tevreden over?Deze software zou ook moeten kunnen back uppen wanneer ik een wijziging heb aangebracht op men persoonlijke schijf en deze back upt op de externe schijf.Zou graag om de week om back up willen maken zodat ik zeker ben dat er niets verloren gaat.

Ik kijk al uit naar jullie tips ;)

Wesley

papypc
26 March 2008, 19:00
Hei Wesley,
gaat het over je gegevens of over systeem ?
Voor mijn gegevens gebruik ik ROBOCOPY, dat deel uitmaakt van de Resource Kits voor NT/XP/2000/2003. Kost niets (heb je reeds betaald bij aankoop van je M$ OS !) en heeft tal van mogelijkheden (o.a. uitsluitend de gewijzigde gegevens updaten op je backup).
Wat systeem betreft gebruik ik ook een M$ tool (ASR backup). Kost niets ... en werkt echt prima. Heeft mij al meerdere keren uit de sh*t geholpen.
Wil je een "image copy" maken van je schijf, dan laat ik het woord aan onze forum leden, want dat gebruik ik niet en heb dus geen ervaring mee.
Wens je meer uitleg over de M$ tooltjes, kan ik je bezorgen of vindt je makkelijk op de M$ site.

atlantis
26 March 2008, 20:49
ik zweer bij true image van easy computing; is wel betalend maar heerlijk simpel en betrouwbaar.

Ignace93
3 April 2008, 16:32
Als je echt van ALLES een kopie wilt, (besturingssysteem, bestanden, ...) kun je SelfImage downloaden. SelfImage (freeware)maakt van alles wat er op je HDD staat een image, die je later weer kunt mouten en zo alles weer netjes hebt zoals het was.

welsey1983
10 April 2008, 09:58
Ik zou graag van men persoonlijke schijf,vol met foto's,filmkes enz... willen backup,zo 1keer per maand.Ergens heb ik gelezen dat er een programma is dat je vorige back up laat staan en alleen maar gewijzigde data bijschrijft...

Men systeem back up ik niet want heb al de software op een dvd staan.

PeterN
10 April 2008, 11:34
Een totaal andere mogelijkheid bv (maar hangt af wat je wil) is de hd uit de externe shijfbehuizing halen en in raid installeren op je pc. Kies de juiste raid en je data wordt altijd naar de twee schijven geschreven waardoor de twee schijven gewoon identieke data bevatten op ieder moment.

papypc
11 April 2008, 18:08
Hei Welsey, dit is juist een klusje voor "robocopy". een programma dat je vorige back up laat staan en alleen maar gewijzigde data bijschrijft...
Ik gebruik het nu zelf aan een hele tijd, en ben er 100% over te vreden.
Heb je daar al wat info kunnen over vinden ? Laat het anders maar weten, ik stuur je met plezier op wat ik heb.

minoe
11 April 2008, 23:45
ik zweer bij true image van easy computing; is wel betalend maar heerlijk simpel en betrouwbaar.
Gebruik hier ook al een tijdje deze en ben er zeer tevreden van.
Een alternatief is norton ghost.Naar het het schijnt ook goed.

God
25 April 2008, 15:11
Returnil Virtual System Premium Edition


dit lijkt me ook een enorm handig progje, maar weet niet wat het juist doet. iemand die me kan helpen?

is hier (http://nl.giveawayoftheday.com/returnil-virtual-system-premium-edition/#comment-4113) te vinden (gratis, voor 1 dag)