Volledige versie bekijken : IP range



wof1037
26 March 2008, 17:56
heb een vraagje of ik mijn ip range kan veranderen??
in range 100.xxx.xxx.xxx ofzo ?? (heb nu ip range 78.xxx.xxx.xxx)
zoja hoe dan? :)

boneless
26 March 2008, 18:13
waar wil je dit veranderen? in je router?

wof1037
26 March 2008, 18:21
nee mijn extern ip moet veranderen niet intern ale maakt niet uit als dat veranderd xD

boneless
26 March 2008, 18:39
als je je modem herstart krijg je in sommige gevallen een nieuw IP adres toegewezen. deze zal waarschijnlijk wel in dezelfde range liggen.

kan ook nog zijn dat je een statisch ip hebt, weet niet of het mogelijk is dat te veranderen.

waarom wil je eigenlijk je IP in een andere range hebben? problemen met bans oid?

wof1037
26 March 2008, 18:44
hehe nee geen problemen met bans xD
ga een sa-mp server hosten maar als die ip range 100 is komt die vanboven in lijst en komen er meer spelers op af
sa-mp = san andreas multi player = http://sa-mp.com/ :)

heb dynamic ip adres (telenet)
btw kan telenet dat niet veranderen??

Kokki
26 March 2008, 19:24
nee, want zij krijgen ook maar een reeks ip-adressen toebedeeld.

wof1037
26 March 2008, 19:28
hm echt ?? :wall:

PeterN
27 March 2008, 09:18
Ip range gekregen van de provider ga je idd niet zomaar kunnen veranderen. Iedere provider heeft immers ook zijn ranges toegewezen.
Een server hosten thuis heeft ook een paar andere addertjes onder het gras. Telenet geeft u een dynamisch ip adres. Dit adres blijft gedurende lange tijd wel hetzelfde, maar bv na een uitval van een uur kan je een ander krijgen. Dit maakt dat je spelers dit nieuw ip moeten overnemen willen ze op uw server spelen. Hoe zit het met bandbreedte? Ik heb geen ervaring met zelf thuis een game server opzetten, maar werkt dit wel vlot genoeg als je met meerdere spelers speelt? Wat is het verbruik van dataverkeer na een dagje?

wof1037
27 March 2008, 11:49
van dynamic ip maakt niet zo veel uit
want als mijn range 100.xx.xx.xx zou zijn staat die toch altijd van boven in lijst;)
heb 10 Mbps en ken er die 5 Mbps hebben en server van 50 players kunnen hosten dus ik ongeveer 100 denk ik..mijn server staat nu online op 78.xx.xx.xx range van verbruik data verkeer merk ik niks aan..
hebben wel nog maar 11/100 players gehaald :bow: xD