Volledige versie bekijken : File encrypting



papypc
27 March 2008, 18:49
Om het "prutsen" door een andere gebruiker op mijn PC te beperken (bv de settings van CCleaner aanpassen ! dit was de laatste verrassing) heb ik deze toepassing in de C:\Program Files beveiligd met Win XP encrypting file system. Alleen met mijn logon kan je dus nu deze toepassing opstarten. Zou ik dit uitbreiden tot andere toepassingen, of is dit een gevaarlijke manier van doen ? Wat zijn de alternatieven ?

Stuntman Phil
1 April 2008, 00:06
hilarisch als er iemand zit te prutsen aan je pc, mijn pc word door 3 mensen gebruikt. Ik moest mijn pc formatteren omdat er teveel rotzooi op stond,, alles was weer perfect in orde. Toen heb ik een partitie gemaakt om alle software op te zetten en heb de andere 2 duidelijk gezegt dat ze NIETS op die schijf mochten installeren. Op een avond riep een gebruiker mij en vroeg hij aan mij hoe het kwam dat die partitie vol stond,,, heb toen gekeken en hij bleek vol te staan met films(ook random geïnstalleerd),, toen hebk heel die schijf weer moetten opruimen =/


niet echt een tip maarja xD

papypc
1 April 2008, 12:17
Was zeker niet prettig Stuntman, maar zo erg verwacht ik het niet.
Maar als iemand bv zit te wachten op een antwoord op een mail is het aanlokkelijk even te neuzen in de tooltjes, en dan, misschien niet opzettelijk, een vinkje meer of minder... en zoek dan maar !
Het moet toch mogelijk zijn onder XP een toepassing af te schermen per gebruiker ("systeem" uitgesloten, want zal het waarschijnlijk nodig hebben bij updates via het net).
Dacht ook via de eigenschappen van iedere toepassing (op de .exe in Program Files)
Wist ik maar hoe dit keurig te doen :wall:

jerrythealien
1 April 2008, 13:18
Kan je geen gastaccount aanmaken met de nodige beperkingen, zodat alle toepassingen onzichtbaar zijn voor je gast?
Als je dan zelf wil verderwerken dan log je gwoon terug met je eigen account in.
Zoek ens wat rond in het configuratiescherm bij "useraccounts" daar kan je ze ergens aanmaken.

Stuntman Phil
1 April 2008, 13:38
Ik heb mezelf gewoon beheerder gemaakt van de pc, nu moetten ze mijn wachtwoord hebben als ze iets willen veranderen.

papypc
1 April 2008, 18:04
Ben ook beheerder van de PC, Stuntman.
Wanneer je op jouw PC inlogt met een "gewone" user account, kan je bv Cclean toch uitvoeren, de settings aanpassen en laten draaien ... en dan is het zo ver ! of heb ik er helemaal niets van begrepen:shy:want alle tooltjes zijn toch niet met een wachtwoord beveiligd.
Om mijn vraag misschien wat duidelijker te stellen :
wil een gebruikers account aanmaken welke uitsluitend IE7 en M$ Office kan gebruiken...
en vind maar niet waar ik bij het aanmaken van een account deze beperking kan aangeven.