Volledige versie bekijken : Vista PC overnemen met Xp PC



boom
28 March 2008, 13:24
Hallo

Weet er iemand een manier om mijn Vista pc volledig te kunnen overnemen met mijn XP laptop. Zodat ik vanop de laptop alles op de vista pc kan aanpassen,kopieren,knippen enz... Ik weet trouwens niet of zoiets wel mogelijk is.

Tweede probleempje: Kan het zijn dat vista niet alle gedownloadde dingen laat zien? Als ze bijv gedonwload zijn in de program files directory?

Alvast bedankt voor uw antwoord.


Greetz

Boom

Obsessed
28 March 2008, 13:47
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij gaat het niet lukken om met Windows-XP een Vista-systeem over te nemen, aangezien een programma (alsook een Operation System) niet voorwaarts compatibel is.
Andersom (met Vista een XP-Systeem overnemen) lukt wel, aangezien je daar terugwaartse compatibiliteit hebt.

gabriel
28 March 2008, 18:45
ooit al gehoord van hulp op afstand ??? als het werkt met vista weet ik niet...in ieder geval wel met xp dus .....meer vind je wel hier ergens op het forum , gepost door Chrisje

Baloeke
29 March 2008, 00:04
ooit al gehoord van hulp op afstand ??? als het werkt met vista weet ik niet...in ieder geval wel met xp dus .....meer vind je wel hier ergens op het forum , gepost door Chrisje
Bedoel je deze tutorial (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=41) gabriel ?

boom
29 March 2008, 13:38
Bedankt
maar nog niet echt wat ik zoek

Acid
29 March 2008, 13:53
Hulp op afstand werk den ene keer wel en den andere keer niet. Of is gewoon heel moeilijk om in te stellen als je er niets van kent.


Je kan teamviewer gebruiken zolang je het niet gebruikt voor commerciele doeleinden ...

http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx

Met 2 klikken ben je zo op een andere pc bezig, zonder met firewalls en dergelijke te knoeien.

Het beste programma dat ik al tegengekomen ben om een pc op afstand te bedienen !!

boom
29 March 2008, 14:04
Merci, maar heb ik al geprobeerd en werkt niet bij mij.

Ik vermoed doordat het vista/xp is

Acid
29 March 2008, 15:38
Hm .. boom ...

Ik kom met verschillende mensen in contact met TV en heb zelf thuis 2 pc's met vista en xp, en werkt zorgeloos en direct zonder problemen.

Als je wil testn kan je me altijd een pm sturen .. ik ben zwaar van overtuigd dat dit de software is die je kan helepen.

gabriel
29 March 2008, 19:14
@boom ..... wat wil je ???hoe wil je ??? wil je testen met mij ...... ???

boom
30 March 2008, 02:23
Yoew

Merci allemaal. Er stonden wat vista instellingen fout bij mij. Het werkt nu ongeveer zoals ik wil. (Zal wel aan mijn onkunde liggen :))

Heb het aan het bollen gekregen met teamviewer, maar ook met extern bureaublad verbinding in XP.

Zelf nog wat sleutelen en dan komt het allemaal in orde

Merci in ieder geval

Baloeke
30 March 2008, 21:40
...Zelf nog wat sleutelen en dan komt het allemaal in orde
Laat ons weten of het sleutelen alles heeft verholpen

Obsessed
30 March 2008, 21:46
Straf hoor :eek:.
Ik was echt in de overtuiging dat je met een ..-systeem geen "hoger OS"-systeem zou kunnen overnemen :damn:.

Je weet wel: "Voorwaartse compatibiliteit" ;).

In elk geval ben ik blij dat deze gelukt is :good: