Volledige versie bekijken : Waar eindigd dit?



Obsessed
29 March 2008, 01:11
Beste bezoekers,

Ik ben Christen, en ik probeer respect op te brengen voor ieders geloof en overtuiging.
Onderstaand filmpje heeft de bedoeling om het westen wakker te schudden, als dat al niet is gebeurd :damn:.

Waar eindigd dit?

http://www.garagetv.be/v/player/flvplayer152.swf?qsData=http://www.garagetv.be/v/S5NvQCnEE2BOeOCfJLt1zloZl7gGZlavIfl!JatLYxwpT8fgpC y1hRdok3UtHR7ST8/vxml.aspx&qsFullScreen=true (http://www.garagetv.be/v/player/flvplayer152.swf?qsData=http://www.garagetv.be/v/S5NvQCnEE2BOeOCfJLt1zloZl7gGZlavIfl!JatLYxwpT8fgpC y1hRdok3UtHR7ST8/vxml.aspx&qsFullScreen=true)

Martijnc
29 March 2008, 01:26
De link werkt hier niet maar ik veronderstel dat je de Fitna van Geert Wilders bedoelt, ik heb hem gisteren gezien en vond hem niet eens schokkend.
Er is een hele hype rond gemaakt en het is allemaal enorm opgeblazen. De 'schokkende beelden' zijn bijna allemaal meermaals op TV geweest (tijdens het nieuws, ...) toen waren ze niet schokkend, nu ze samen staan wel. Het is maar hoe je het bekijkt.

ghost
29 March 2008, 01:30
Eerlijk gezegt , is dat eigenlijk maar oude koek , er zijn site's genoeg waar ze dat elke dag publiceren (met veel realistiser beelden). Dus met andere woorden niet echt schokkend , alleen spijtig dat het bestaat (het geloof in het algemeen)

Obsessed
29 March 2008, 01:34
De link werkt hier niet

Hoezo,, "De link werkt niet"?? :eek:.
Lijkt me geen enkel probleem te geven.

jxjxw
29 March 2008, 10:12
de helft van de wereld in rep en roer voor een filmke van 15 min over een onderwerp dat iedereen al wist
er zijn op internet veel ergere filmkes van dat onderwerp
dat bijna gans de politieke wereld op zijn kop staat om dat filmke is toch klaar een duidelijk een teken dat ze gewoon in hun broek schijten voor de moslims

ps ben geen rasist he maar dat is mijn mening

jerrythealien
29 March 2008, 10:29
Een mooi voorbeeld van provocatie, hoe minder woorden hieraan vuil gemaakt worden hoe beter zou ik zeggen.

Efzeske
29 March 2008, 10:45
Het is al redelijk moeilijk om mensen, die af en toe ogrish eens bezoeken, nog te schokken door een paar beelden. Toch is dit echt wel een probleem dat weliswaar niet nieuw is, maar waar men toch eens rekening mee moet gaan houden. Eender welk volk, waar dan ook ter wereld, heeft in het verleden al gestreden voor hun eigen vrijheid en men zou denken dat met de komst van de tijd, men toch eindelijk eens een beetje vredelievender tegenover mekander zou staan. Spijtig genoeg herhaalt de geschiedenis zich nog maar eens en blijkt dat het leven op aarde al van in het begin gedoemd is om te mislukken :wall:. Ook al zijn wij in staat om op de maan een wandelingske te doen, we gebruiken ons verstand nog altijd op dezelfde manier als duizenden jaren geleden.

Mijn mening : net zoals in het verleden zal dit komen en gaan. Wij kunnen enkel maar hopen dat het de 'ver van mijn bed show' blijft :angry:

boneless
29 March 2008, 12:03
Bedankt voor het posten van deze link.

Elke keer weer zijn die beelden schokkend, er klopt iets niet in deze wereld. Ik ben zelf niet gelovig en heb niets met religie. Maar ik respecteer iedereen voor zijn of haar mening.

Extremisme kan ik echter niet bevatten. Haat zaaien, dood en verderf. Laat iedereen toch in z'n waarde. Ik snap het doel dan ook niet van deze film, maar ik snap ook niet wat er zo beledigend aan is. Het zijn gewoon de feiten, geen enkele mening.

Kan moeilijk uit m'n woorden komen...

peenif
29 March 2008, 13:35
'k Heb respekt voor éénieders mening hier op dit forum, zeker wat betreft de materie zoals in dit topic, MAAR naar mijn persoonlijke mening zijn hier de reglementen van het forum overtreden.

PeterN
29 March 2008, 19:10
Zulke discussies mogen op het forum zolang er op een volwassen manier een discussie ontstaat waar ieder zijn mening kan geven zonder aangevallen te worden hierop;)
Het kan ons enkel wat bij brengen om ook andere standpunten te horen en te discuteren op die manier. Vanzodra er blijkt dat zulke discussies niet kunnen gaat er een slotje op;)

Op zich heeft het filmpje niks met geloof te maken. Het gaat over een handvol extremisten die alles op hun manier interpreteren. Zijn het nu moslims of christenen, in elke groep vind je zo mensen. De koran roept niet op tot geweld, de bijbel evenmin, maar als men letterlijke zinnetjes uit te pikken, kan men vanalles vinden.
Het filmpje en Geert Wilders doen eigenlijk net hetzelfde: alles uitvergroten en de het samenleven met elkaar enkel bemoeilijken door onverdraagzaamheid.
Voor mij is dit enkel een spijtige stunt van Geert Wilders om in de picture te lopen :(

compuchrisje
29 March 2008, 20:14
Ik denk dat Peter met zijn laatste zin hier wel es gelijk zou kunnen krijgen. De "film" zal massa's naar de bioscoop lokken àls ie ooit wel uitkomt. En wat is het? Een samenraapsel van krantenknipsels en flashes van op tv, wat ultra's en extra's die met modder gooien.
Boneless heeft moeite met de bedoeling van de film: Euro's, meer niet en mensen op stang jagen tegen andere mensen, soms zelfs eigen buren. Met zulke sensatiecampagnes doen ze net hetzelfde hier in België, om Vlamingen tegen de Walen op te zetten.
Efzeske zegt hier ook een paar zaken: de cirkel blijft draaien, niemand leert uit fouten van het verleden.
Wij zijn niet meer gelovig genoeg om als één te reageren, zelfs als ze een tegenhanger zouden maken over het katholieke geloof en hun "strijd om hun leer in de wereld te verspreiden". Nooit gehoord van de Kruistochten misschien? Die gingen wél in een andere richting dan nu hoor.

Jule
29 March 2008, 21:59
Het is idd niks nieuw onder de zon. Angst voor vernieuwing; angst voor het onbekende; angst voor de toekomst; .... En op dit forum ligt een mooi middeltje ter bestrijding van deze fobieën: vertrouwen. :love:
Moesten de traditiegetrouwe islamaanhangers geen angst hebben voor vernieuwing en o.a. vrouwenrechten erkennen, ze zouden hun grote gelijk niet zoeken in de Koran en bijgevolg niet zo extreem worden. (Aan PeterN: de Koran is gekend om zijn niet zachtaardige Jihaadversen. De bijbel kent zoiets niet. De Jihaadversen moeten wel op de juiste plaats in de tijdlijn geplaatst worden.)
Moesten wij geen angst hebben voor de toekomst, we kenden geen racisme. En ook geen betogingen voor de afnemende koopkracht. :D :p
Moesten enkele islamaanhangers geen angst hebben voor het onbekende, ze zouden de medewerkers van Liveleak niet bedreigd hebben zodat het filmpje van hun site werd verwijdert. Liveleak heeft het filmpje verwijdert uit angst dat hun medewerkers iets zou overkomen.

Wie kan de aanhangers van de islam overhalen dat de juiste reactie eerder de onvolledigheid van de aangehaalde Koranverzen aantonen is?? :D :p :evil:

Mosquitos
29 March 2008, 22:15
Ik denk dat Peter met zijn laatste zin hier wel es gelijk zou kunnen krijgen. De "film" zal massa's naar de bioscoop lokken àls ie ooit wel uitkomt. En wat is het? Een samenraapsel van krantenknipsels en flashes van op tv, wat ultra's en extra's die met modder gooien.
Boneless heeft moeite met de bedoeling van de film: Euro's, meer niet en mensen op stang jagen tegen andere mensen, soms zelfs eigen buren. Met zulke sensatiecampagnes doen ze net hetzelfde hier in België, om Vlamingen tegen de Walen op te zetten.
Efzeske zegt hier ook een paar zaken: de cirkel blijft draaien, niemand leert uit fouten van het verleden.
Wij zijn niet meer gelovig genoeg om als één te reageren, zelfs als ze een tegenhanger zouden maken over het katholieke geloof en hun "strijd om hun leer in de wereld te verspreiden". Nooit gehoord van de Kruistochten misschien? Die gingen wél in een andere richting dan nu hoor.

Er waren er zelfs 9...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht

peenif
29 March 2008, 22:38
Nu geeft U ook uw mening PeterN over dit onderwerp en ik hoef met deze niet akkoord te gaan. U speekt over extremisten, over de koran, de bijbel... er bestaan tientallen verzen over geweld, zowel in de K als in de B : daarom meen ik dat dit hier niet thuis hoort.
Het herschrijven van de forumregels zou zeker gepast zijn indien deze topic open blijft.

compuchrisje
29 March 2008, 23:18
Om onnodige heisa te vermijden, wordt bij deze dit topic gesloten.