Volledige versie bekijken : upgrade



Ramluque
30 March 2008, 10:04
mijn kameraad zijn zoon wil zijn pc upgraden om de laatste nieuwe games te kunnen draaien. Zijn huidige systeem is :
Processor: Intel Pentium 4 2.93GHz, socket 775
Ram geheugen: 2GB DDR
Video kaart: ATI Radeon HD RX3870 512Mb DDR4
Geluidskaart: Microsoft UAA Function Driver for High Definition Audio - Realtek 880/860
Moederbord: 4-USB slots, 1 firewire slot, socket 775, geïntegreerde geluidskaart, merk Fujitsu Siemens P5GD1-FM
Stuurprogramma: Windows XP Professional Service Pack 2

Zijn plan is een nieuwe processor ( AMD AM2 Athlon64 X2 Dual-Core 6000+)te kopen en dus waarschijnlijk ook een nieuw moederbord(ASUS M2N-SLI DELUXE, AM2, NF570SLI, D). Dit met een budget van ongeveer 300 euro.
Ik heb hem al aangeraden om deze onderdelen in een pc-winkel te kopen en ze daar te laten installeren en testen want die gast is 14 jaar en kent er even weinig van als ik. Hij wil echter liever de onderdelen zelf ergens beterkoop halen en proberen ze zelf te installeren om zo een 60-tal euro uit te sparen. Mijn vraag is nu : is dat te doen voor iemand met beperkte kennis van zaken ? Ik neem aan dat het niet simpel is om zomaar een nieuw moederbord in een case te plaatsen.;)
Heeft iemand misschien ook een beter alternatief voor dit budget van 300 euro (voor een mobo en een processor)?

Stuntman Phil
30 March 2008, 11:08
Het is niet zo moeilijk om een nieuw moederbord in een andere case te plaatsen, heb het namelijk zelf al gedaan :p. Waarom koopt hij een nieuw moederbord? Op zijn huidig zit toch ook een 775 socket? Mvg, Stuntman Phil

g_man
30 March 2008, 11:22
Mobo is niet voorzien voor de dual of quad cores...:) Daarom wsl. ;)
Plaatsen van onderdelen is op zich niet moeilijk. Gewoon altijd alles goed nakijken en voorzichtig zijn. :) ;)

Stuntman Phil
30 March 2008, 11:57
Mobo is niet voorzien voor de dual of quad cores...:) Daarom wsl. ;)
Plaatsen van onderdelen is op zich niet moeilijk. Gewoon altijd alles goed nakijken en voorzichtig zijn. :) ;)


Dus ook aal heeft hij dezelfde socket,,,er kan toch geen dual core op :shocked:?

Stuntman Phil
31 March 2008, 11:17
Luque,,, mijn voedding heeft geen connector voor een dual core =/ dus moek weer omwissele met een pc die bij philippe staat. gore kast , ma tis wel een Artic Cooler met een goeie airflow :D.Ook wa minder geluid....gelukkig

Stuntman Phil
31 March 2008, 13:25
sluit deze topic maar ;)