Volledige versie bekijken : nieuw systeem



kwakkwak
30 March 2008, 13:15
Beste mensen,

Ben op weg om een nieuw systeem te bouwen voor mezelf nu is de vraag hoe kan ik weten welke moederbord bij welk geheugen? Welke grafische kaart past op moederbord? Welke kast is geschikt voor een bepaald moederbord?

Kortom hoe kan ik bepalen wat bij wat past? Wie geeft me de nodige tips om het zelf even te leren?

mvg

Stuntman Phil
30 March 2008, 22:51
Normaal gezien moetten alle moederborden passen in een midi-case.

Voor het RAM-geheugen moet je kijken welk type het moederbord ondersteunt bv: DDR,DDR2,.... Als je weet dat je moederbord bijvoorbeeld DDR2 ondersteunt, moet je gaan zoeken naar RAM-geheugen van het type DDR2 (DUS NIET DDR!!!).

Voor een videokaart moet je op je moederbord kijken als er een PCI-express slot of PCI-slot op zit(PCI-express aangeraden voor recente videokaarten).Dan moet je dus ook weer een videokaart met dat type gaan zoeken (zoals het RAM-geheugen).

Dan moet je kijken welk onderdeel het meest stroom verbruikt bijvoorbeeld: je videokaart verslind het meeste energie bv. 450 Watt, dan moet je naar voedding gaan zoeken van MINIMUM 450 Watt. Als je minder als 450 Watt voedding koopt zal je videokaart die 450 Watt nodig heeft niet werken.

Als je nog vragen hebt===>ask me ;)

Stuntman Phil
30 March 2008, 22:52
UPDATE: Voor de processor moet je kijken welke socket het moederbord heeft bv: type 775, als je dat weet moet je gaan zoeken naar een processor die in dat socket past, dus ook type 775.(bij dit voorbeeld)