Volledige versie bekijken : Auto wassen



boneless
30 March 2008, 14:09
Hallo iedereen!

Heb een vraagje, gisteren was ik de auto aan het wassen en kwam tot de ontdekking dat het toch wel erg moeilijk schoon te krijgen was.

Hier in Noorwegen strooien zoals zowat de hele winter rond met zout en heb te lang de auto niet gewassen. Ik doe het altijd met de hand, want ik ben geen fan van wasstraten.

Iemand nog goede tips voor het verwijderen van zulke aanslag? Dus zout, asfalt en ruitenwisservloeistof.

Alvast bedankt!

dannyma
30 March 2008, 15:01
ik kreeg hier en tip dat je gebruik moet maken van gewoon afwasmiddel dat goed ontvet en natuurlijk niet met overdrijven en stilletjes aan opbouwen tot goede resultaat geeft .

ajaxloverr
30 March 2008, 15:45
een beetje ammoniak door je sopje doen? dat doet wel eens wonderen.

andre verspeete
30 March 2008, 17:37
Hallo iedereen!

Heb een vraagje, gisteren was ik de auto aan het wassen en kwam tot de ontdekking dat het toch wel erg moeilijk schoon te krijgen was.

Hier in Noorwegen strooien zoals zowat de hele winter rond met zout en heb te lang de auto niet gewassen. Ik doe het altijd met de hand, want ik ben geen fan van wasstraten.

Iemand nog goede tips voor het verwijderen van zulke aanslag? Dus zout, asfalt en ruitenwisservloeistof.

Alvast bedankt!
halloo,
je zou beter eerst eens langs gaan bij een carwas.

Pjj
30 March 2008, 21:03
Zeker niet met de schuurspons, zoals een vriendin van mij eens heeft gedaan :p

boneless
30 March 2008, 21:26
hehe,

heb middeltje gekocht om te ontvetten. probleem is dat ik het daarna dan weer in de was moet zetten :)

autowasstraat ga ik liever niet heen. ben een beetje bang voor die borstels.

maar bedankt, als iemand nog iets weet?!

Nostradamus
30 March 2008, 21:43
Hallo iedereen!
Hier in Noorwegen strooien zoals zowat de hele winter rond met zout en heb te lang de auto niet gewassen. Ik doe het altijd met de hand, want ik ben geen fan van wasstraten.
Alvast bedankt!

Met dat zout zeker wekelijks grondig afspoelen Boneless, zout is een grote boosdoener voor je lak, chroom en kweker van roest tot in de kleinste spleetjes ;)

Obsessed
30 March 2008, 21:58
ik kreeg hier en tip dat je gebruik moet maken van gewoon afwasmiddel dat goed ontvet en natuurlijk niet met overdrijven en stilletjes aan opbouwen tot goede resultaat geeft .


een beetje ammoniak door je sopje doen? dat doet wel eens wonderen.
Sorry voor de posters hierboven, maar deze kan ik niet goedpraten hoor :damn:.
Een "gewoon" afwasmiddel (Dreft/Bref/Enz../..../////// en zekers amoniak :shocked:) zijn totaal af te raden als autowasproduct, aangezien dat irriterende producten zijn, en bijgevolg de laklaag van de wagen zullen aantasten.
Bij eenmalig gebruik kan dit nog, maar dan moet er nog een waxlaag intact zijn.

Beste is inderdaad om tijdens een "zoutrijk seizoen" (als er veel zout gestrooid wordt dus) de wagen veelvuldig af te spoelen met de tuinslang, en dan zeker de spatborden niet te vergeten (= de kast rond de wielen).