Volledige versie bekijken : Office problemen



mentgeak
30 March 2008, 23:20
Hoi,

Ik heb ernstige problemen met office 2007 en 2003.
Ik heb ze allebei draaien, maar opeens werkt het niet meer goed, office word langzamer met starten,
Als een document eindelijk is gestart en ik wil het lettertype veranderen loopt alles vast, ik heb hem laatst terug gezet naar een ouder herstel punt en dit werkte, maar daarna kreeg ik hetzelfde probleem weer, zou het aan een office update kunnen liggen ofzo?

Ik heb ze allebei gedeinstalleerd en verwijderd uit het register, voor een nieuwe schone installatie.
Maar nog steeds, bij welk document dan ook, loopt mijn systeem vast als ik het lettertype probeer te veranderen.
Ik heb nu de automated updates uit staan, misschien dat het daar aan ligt.
Alleen als ik mijn systeemherstel terug zet, dan gaat het een tijdje goed maarja dat kan niet lang meer duren omdat mijn herstelpunten steeds ouder worden.

Baloeke
3 April 2008, 00:05
Waarom werken met 2 versies van Office?
Staan deze 2 versie's op dezeflde partie (C-schijf)?

Om alles netjes te verwijderen kan je natuurlijk de download van de maand Revo Uninstaller (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=590) eens gebruiken, zonder dat je zelf moet gaan zoeken in het register.
Het kan natuurlijk mogelijk zijn dat je iets te veel uit het register verwijderd heb, wat problemen kan veroorzaken. Hopelijk heb je een backup daarvan gemaakt.

compuchrisje
3 April 2008, 02:12
Heb hetzelfde hier ook ondervonden, wél met office 2007 op een andere partitie. 2007 neemt automatisch functies over van 2003 met als gevolg dat je op den duur zelfs je zelf gemaakte bestanden niet meer kan bewerken in geen van beide versies. Ofwel haal je 2007 eraf ofwel 2003, naargelang je voorkeur. Denk er dan ook aan om na te kijken of ook de updates verwijderd zijn.
Met de tip van Baloeke zit je alvast goed, bij Microsoft zou ergens nog een opruimtooltje moeten rondslingeren, maar ik vind het niet meteen.

Merel
5 April 2008, 15:00
TIP :
De StarOffice van Sun is de professionele betalende variante van de gratis versie OpenOffice.
StarOffice is echter gratis te downloaden via GooglePack !

Met die software kon ik een Word document moeiteloos openen dat niet eens door Word 2003 kon geopend worden ! (te oude versie zegt die doodleuk !)

Ieder moet voor zichzelf maar uitmaken hoelang nog hij/zij nog wil bliven sukkelen.

Jule
5 April 2008, 23:42
Wat u vertelt kan wel kloppen. Staroffice (en ook Openoffice) lopen twintig jaar achter op MS Office. :shy: :D :p

mentgeak
6 April 2008, 13:22
Ik heb ze laatst weer terug gezet met systeemherstel en heb geen problemen meet ondervonden, omdat ik de updates van office zowel windows heb stopgezet.

Jule
6 April 2008, 14:38
Het stopzetten van updates houdt een gevaar in voor uw systeem. Ik maak gebruik van Office 2003 onder XP en van Office 2007 onder Vista. Een dual boot dus. Dit geeft geen problemen. :good:

compuchrisje
6 April 2008, 17:34
Klopt Jule, omdat die twee op een aparte partitie staan en elk hun eigen besturingssysteem als "papa" hebben. TS hier gebruikt beide onder één besturingssysteem en dan heb je dezelfde effecten als met twee virusscanners, ambras.

mentgeak
8 April 2008, 23:41
Nu heb ik hetzelfde probleem weer, ik krijg opeens een foutmelding met word 2007, en bam ik kan gewoon niks meer, alles loopt telkens vast, en kan geen lettertype wijzigen.

Ik denk dat dat dual boot bij mij geen zin heeft, al knikker ik 1 office versie eraf van de 2 ik blijf het houden, word er egt gek van, heb gewoon heel de dag met office 2007 gewerkt, en plots werkt het niet meer.

mentgeak
9 April 2008, 00:22
Bedankt iedergeval voor jullie reacties,

Nu heb ik weer systeemherstel uitgevoerd, 1 dag terug, en mijn office werkt weer, iemand nog ideeen? of al eerder van dit probleem gehoord, want het lijkt alsof ik de enige ben met dit probleem.

Ik heb een notebook van ongeveer 3 maandjes oud, dus ik heb geen verouderd systeem, ook heb ik herinstallaties geprobeerd van beide versies.

Baloeke
9 April 2008, 12:12
...Ik heb een notebook van ongeveer 3 maandjes oud, dus ik heb geen verouderd systeem, ook heb ik herinstallaties geprobeerd van beide versies.
Als je de ipdates bijhoud, heb je inderdaad geen verouderd systeem

compuchrisje
9 April 2008, 21:53
Ik lees hier herinstallatie... 't is maar een opwelling, maar heb je ze toen opnieuw geregistreerd? Als ik jou was installeerde ik één versie, eventueel de 2007 (office 12) en verder niets. De problemen zullen na x aantal dagen na het systeemherstel toch terug opnieuw opduiken.

mentgeak
11 April 2008, 00:11
Als je de ipdates bijhoud, heb je inderdaad geen verouderd systeem

ik zal toch iets moeten proberen niet? en met verouderd systeem bedoel ik de laptop, niet het besturingssysteem.

En antwoord op je andere vraag, waarom ik 2 office versies heb draaien, is dat ik wel is in Access moet werken, en als je de access versies van 2003 met 2007 vergelijkt, is dit bijna niet herkenbaar en dus niet te doen als je snel iets wilt veranderen aan je database.

mentgeak
11 April 2008, 00:12
Ik lees hier herinstallatie... 't is maar een opwelling, maar heb je ze toen opnieuw geregistreerd? Als ik jou was installeerde ik één versie, eventueel de 2007 (office 12) en verder niets. De problemen zullen na x aantal dagen na het systeemherstel toch terug opnieuw opduiken.

nee, niet geregistreerd, maarja dat is niet het probleem, ja elke keer komt het probleem weer terug, maarja doordat ik systeemherstel uitvoer kan ik weer even vooruit.

Baloeke
11 April 2008, 14:13
ik zal toch iets moeten proberen niet? en met verouderd systeem bedoel ik de laptop, niet het besturingssysteem.

En antwoord op je andere vraag, waarom ik 2 office versies heb draaien, is dat ik wel is in Access moet werken, en als je de access versies van 2003 met 2007 vergelijkt, is dit bijna niet herkenbaar en dus niet te doen als je snel iets wilt veranderen aan je database.
Als ik bv. de word versie vergelijk is het ook dag en nacht verschil. In principe zou je vanuit de office 2007, zonder te veel problemen een file gemaakt in office 2003 makkelijk moeten openkrijgen. Over Acces kan ik weinig melden, daar ik dat programma niet gebruik.

Andersom is natuurlijk wat anders, omdat de extensies standaard toch verschillen. Nieuwe functies, die denkelijk in de nieuwere access zitten, zal natuurlijk wat anders zijn.

Je kan denkelijk ook eens proberen om de Access versie van 2003 installeren. De rest van de office, word, excel,... van de office 2007. Hopelijk geeft dit geen problemen.

mentgeak
13 April 2008, 17:40
Ik heb office 2003 gedeinstaleerd toen mijn office weer werkte door systeemherstel, nu 2 dagen later, heb ik weer hetzelfde probleem, dus dit helpt niet, ik kreeg echter deze keer eindelijk is een foutmelding te zien toen ik excel wilde opstarten.

deze foutmelding namelijk stdole32.tlb, met een uitroep teken, meer stond er niet bij, misschien dat ik nu verder kom met het oplossen van dit zeer vervelende probleem

Baloeke
13 April 2008, 22:02
Ik heb office 2003 gedeinstaleerd toen mijn office weer werkte door systeemherstel, nu 2 dagen later, heb ik weer hetzelfde probleem, dus dit helpt niet, ik kreeg echter deze keer eindelijk is een foutmelding te zien toen ik excel wilde opstarten.

deze foutmelding namelijk stdole32.tlb, met een uitroep teken, meer stond er niet bij, misschien dat ik nu verder kom met het oplossen van dit zeer vervelende probleem
Kijk eens hier (http://support.microsoft.com/kb/296114/en-us)

compuchrisje
13 April 2008, 23:39
Dit is wel een uitleg, maar het probleem zal spijtig genoeg blijven terugkomen, omdat office 2007 de systeembestanden van 2003 vervangt door eigen bestanden, en omgekeerd. 't Zal dus altijd vechten blijven.

mentgeak
14 April 2008, 23:20
Dit is wel een uitleg, maar het probleem zal spijtig genoeg blijven terugkomen, omdat office 2007 de systeembestanden van 2003 vervangt door eigen bestanden, en omgekeerd. 't Zal dus altijd vechten blijven.

dus ook als ik 2003 gedeinstalleerd heb zoals ik nu heb gedaan?
als ik nu een word document open, duurt het best lang voordat word hem opent, daarna geeft het een foutmelding dat hij het bestand niet kan vinden, maar start het programma wel maar zonder document.
Wanneer ik dan nog een keer dat document open, opent hij hem wel in word, alleen kan ik geen lettertype veranderen, want dan loopt het zooitje vast, ik weet het niet meer wat ik nog kan doen.

Baloeke
15 April 2008, 11:26
In Clickx magazine 167 van 15 april zag ik het volgende staan. Wel even bijvermelden dat het gaat wel over een hardnekkige Installer. Het kan misschien voor jouw probleem helpen.

De mogelijke dader kan een add-in zijn die zich genesteld heeft in de office applicatie. Deze zou met een invoegtoepassing kunnen gedeactiveerd worden. Met de gratis tool Office Add-ins Manager www.nirsoft.net/utils/officeins.html (http://www.nirsoft.net/utils/officeins.html) (hier is een Nederlands taalbestand beschikbaar). Met de rechtermuisknop deze aanklikken en wijzig manier starten, uitgeschakeld te kiezen. Wel is het aan te raden de originele instellingen te noteren, zodat je de wijziging ongedaan kan maken.

Als dit niet helpt, kan je toch nog eens een complete herinstallatie doen. Je kan voor alle zekerheid, weer een gratis tool, Windows Installer CleanUp (http://support.microsoft.com/kb/290301) zodat er geen restanten van de suite (in het register) blijven zitten. Na een herstart kan je Office dan herinstalleren. Er wordt aangeraden om alle componenten van de complete suite op je harde schijf te installeren.

mentgeak
17 April 2008, 13:54
In Clickx magazine 167 van 15 april zag ik het volgende staan. Wel even bijvermelden dat het gaat wel over een hardnekkige Installer. Het kan misschien voor jouw probleem helpen.

De mogelijke dader kan een add-in zijn die zich genesteld heeft in de office applicatie. Deze zou met een invoegtoepassing kunnen gedeactiveerd worden. Met de gratis tool Office Add-ins Manager www.nirsoft.net/utils/officeins.html (http://www.nirsoft.net/utils/officeins.html) (hier is een Nederlands taalbestand beschikbaar). Met de rechtermuisknop deze aanklikken en wijzig manier starten, uitgeschakeld te kiezen. Wel is het aan te raden de originele instellingen te noteren, zodat je de wijziging ongedaan kan maken.

Als dit niet helpt, kan je toch nog eens een complete herinstallatie doen. Je kan voor alle zekerheid, weer een gratis tool, Windows Installer CleanUp (http://support.microsoft.com/kb/290301) zodat er geen restanten van de suite (in het register) blijven zitten. Na een herstart kan je Office dan herinstalleren. Er wordt aangeraden om alle componenten van de complete suite op je harde schijf te installeren.

Thnx! ik ga het proberen.

mentgeak
17 April 2008, 16:37
Ik had eerst even gekeken bij de add-ins, maar was maar bar weinig te vinden over add in voor word, deze had ik ff uitgeschakeld, maar verandere weinig, daarna heb ik clean up gebruikt, maar ook dit werkte niet, nu werkt mijn systeemherstel ook niet meer, geeft telkens foutmelding als hij opnieuw opgestart word na systeemherstel.

mentgeak
17 April 2008, 16:43
ik kan nu office 2007 niet meer verwijderen bij software onderdelen, geeft dan een foutmelding dat hij de installatie files niet meer kan vinden, terwijl ik net office heb geinstalleerd, volgens mij heeft die clean up heel mijn laptop verknald, systeemherstel is ook verleden tijd, wat nu?

mentgeak
16 June 2008, 13:15
Ben er eindelijk achter,
Komt doordat office de standaard school netwerk printer niet kan vinden, daardoor loopt alles vast.