Volledige versie bekijken : Router verdeeld geen DNS server



Indigosec
31 March 2008, 18:11
Ik ben tot mijn grote spijt klant bij Belgacom en heb een probleem.

Ik verdeel ADSL onder 5 notebooks, zowel wired als wireless met een ADSL Modem Multiservices PSTN VOICE C2 (modem/router) aangekocht in de Belgacom winkel.

Modelnummer: CIA620NB/18

Het volgende probleem doet zich voor:
Normaal laat je Windows automatisch voor de dns server zorgen, maar als je dat probeert met deze router opent hij geen enkele site.
Enkel wanneer je de adressen van DNS zelf invult kom je ergens.
(195.238.2.21 en 195.238.2.21)

Aangezien mijn mensen moeten werken op verschillende plaatsen, en met verschillende routers in verschillende bedrijven (consulting) is het erg vermoeiend om ze telkens uit te leggen dat ze hier het adres van de DNS-server moeten aanpassen. Een site openen bij Belnet, Telenet of nog een andere ISP lukt niet met die adressen voor DNS-server.
Op dit ogenblik staat er de originele Belgacom firmware op.
Volgens mij wringt hier het schoentje.

Kan er iemand aan een Philips firmware voor dit toestel geraken zodat ik, en nog veel andere arme Belgacom klanten uit de problemen worden geholpen?
Belgacom zelf weet natuurlijk weer van niets.

Met vriendelijke groeten,

Indigosec

PeterN
1 April 2008, 14:59
Een firmware weet ik niet direct, maar je kan altijd een tooltje installeren dat verschillende configuraties onthoud. Als je de pc opstart kan je dan makkelijk van de configuratie 'thuis' (bv via telenet bekabeld) naar 'werk'(bv wireless belgacom) naar ... omschakelen. Een betalend tooltje is bv multinetwerk manager, maar er zijn tal van deze tooltjes, ook freeware. 'T is maar een idee om u direct uit de nood te helpen.

MichelC
11 April 2008, 10:42
En als ze nu gewoon in cmd.exe ipconfig ingeven? Lukt het dan ook niet?

Kokki
11 April 2008, 16:36
Wat wil je daarmee zeggen Michel? als je in de cmd.exe ipconfig /all typt, dan krijg je een hoop gegevens, maar je kan daar niets instellen.

whassup8210
14 April 2008, 11:57
ik ken je model router niet maar kan je de router niet de dns-adressen laten meegeven wanneer hij ip-adresjes uitdeelt?

mvg,
Maarten

MichelC
14 April 2008, 13:10
Wat wil je daarmee zeggen Michel? als je in de cmd.exe ipconfig /all typt, dan krijg je een hoop gegevens, maar je kan daar niets instellen.
Daar vind je het IP adres dat je momenteel in desbetreffende bedrijf krijgt toegewezen op het moment dat je je aansluit op het netwerk daar.
Ik heb zo'n bruin vermoeden dat uw mensen dit zullen moeten ingeven, meestal is dit probleem op te lossen door een script. Tenzij je steeds bij niet wederkerende bedrijven zit. Als uw mensen wel bij dezelfde bedrijven terecht komen is een script schrijven de oplossing, ze hoeven dit dan maar even aan te klikken en ze kunnen online gaan.
Telkens je bij een bedrijf met een 'vreemde pc' in het netwerk terecht komt moet je toegelaten worden tot het netwerk, veel bedrijven blokken daarom ook deze 'vreemde pc's' omdat je zo misschien met vertrouwelijke informatie zou kunnen gaan lopen.

kdr_98
16 April 2008, 18:01
Als je een Belgacom router hebt met Rode kap kan je de Belgacom firmware toch gewoon vinden op de Belgacom site.
http://selfcare.belgacom.net/ of
http://selfcare.belgacom.net/private-internet-drivers-modems-wireless-nl.html

Normaal gezien is het probleem opgelost in versie 0.81 .