Volledige versie bekijken : Fansnelheid grafische kaart



jerrythealien
31 March 2008, 20:17
Hey mensen,

Ik heb sinds kort een 8800GT kaartje dat idle een temperatuur van 52° haalt en stressed tegen de 75° en meer aanleunt. Vooral die stressed temperaturen zinnen me niet zo dus heb ik rivatuner geïnstalleerd en daarmee zet ik de fan op een hogere snelheid als ik een zware toepassing start (maakt uiteraard ook wel meer lawaai met hogere toeren.

Waar kan ik ergens instellen dat die fanspeed vanzelf omhoog gaat bij bv 70 graden (of op welke temperatuur zouden jullie dat instellen) zodat ik dat niet niet telkens manueel moet doen?

En is het op een of andere manier slecht voor je fan om die snelheden te veranderen?

bedankt:D

Stuntman Phil
31 March 2008, 23:11
Het enige wat IK je kan zeggen is dat het niet erg is voor je fan om de snelheid te veranderen. Misschien wel als je teveel stroom levert aan de fan,,, staat er gaan max waarde op de verpakking of fan?(of zoek op google??!)

Obsessed
31 March 2008, 23:32
Jerry,

Zou je niet beter een extra casecooler bijplaatsen?
Probeer eens te testen met uw pc behuizing open. Welke temp. haalt uw graka dan?

Mogelijk is er onvoldoende airflow door uw case, en kan je mss beter een nieuwe kast aanschaffen.

Stuntman Phil
31 March 2008, 23:52
Ik heb een ATI HD RX3870 512MB DDR4 ,, die heeft stock een grotere koeler met airflow erop zitten hehe :D. Maakt wel veel lawaai , maar dat neem ik erbij: stressed max 50° (Call of Duty 4:Modern Warfare (max detail en een resolutie van 1680x1200 :D) ;)

jerrythealien
1 April 2008, 07:59
Ik heb een 12 cm fan intake vooraan een en 12 cm fan uitgang achteraan, plus mijn voeding trekt met een 12 cm fan ook nog eens lucht tuit de kast naar buiten toe om zich te koelen dus das ook nog een uitlaat. Genoeg koelers in de kast wat mij betreft, de kast staat in de woonkamer en hoe minder geluid hoe beter. de temps dalen trouwens niet met de case open (lijkt me ook logisch want dan is de flow net weg...)
Nu vind ik 52 graden idle zeker niet overdreven voor en 8800GT met standaardkoeler, en stressed is het ook vooral de kaart die warmer wordt dus het is gewoon de fan van de grafische kaart die niet goed staat afgesteld, en daar zoek ik dan ook een oplossing voor. Hoe kan het nu toch dat die fan niet vanzelf versneld met zo'n temperaturen, en hoe los ik dat op...